Minggu, 08 November 2015

Transformasi Peribadi Melalui Reiki: Selamat datang ke Reiki

Transformasi Peribadi Melalui Reiki: Selamat datang ke Reiki

Selamat datang ke Reiki

Apakah Reiki? Apa yang anda maksudkan dengan tenaga sejagat? Ia boleh diukur? Bolehkah anda membuktikannya? Anda boleh membaca seratus buku mengenai Reiki dan masih tidak tahu, masih tidak faham dan masih tidak beriman kepadanya. Sebaliknya, selepas hanya beberapa minit selepas menerima penyembuhan Reiki, anda akan tahu bahawa Reiki panas, selesa dan penyembuhan. Bukti Reiki adalah apabila anda mengalami tenaga di dalam badan dan minda anda. Ukuran Reiki adalah bagaimana meluas anda bersedia untuk membuka minda anda dan bagaimana berani anda untuk membuat perubahan yang Reiki memudahkan. Tetapi mungkin anda tidak percaya saya ...

Apakah Reiki?

Reiki adalah tenaga semula jadi yang terdapat di seluruh alam semesta. Melalui permulaan dan latihan, anda boleh memberi tumpuan tenaga ini untuk pelbagai tujuan, termasuk pertumbuhan rohani dan penyembuhan. Baki Reiki aspek emosi dan intelek makhluk anda. Ia mengharmonikan tenaga rohani dengan diri fizikal anda. Reiki membawa semua elemen makhluk anda ke dalam lagu, dan seterusnya, ia membawa keseluruhan anda yang ke dalam selaras dengan alam semesta. Ia memupuk pemahaman anda tentang kesatuan dengan alam semesta dan membantu anda secara holistik melihat kehidupan dalam semua dimensi dan manifestasinya. Reiki digunakan untuk penyembuhan diri sendiri; penyembuhan orang lain; dan menyambung kepada tenaga rohani meta-fizikal melalui upacara permulaan kuat.

Bagaimana Reiki Bantuan?

Reiki membantu anda menyedari realiti rohani dengan terus mengalami kehangatan dan getaran tenaga yang tinggi. Ia membuka saluran mental, rohani dan emosi anda untuk mendalami persepsi rohani. Reiki adalah menyokong pertumbuhan rohani dengan membawa wawasan lebih mendalam semasa meditasi. Ia digunakan untuk penyembuhan isu-isu kerohanian, blok emosi dan penyakit fizikal. Tidak, anda tidak perlu "percaya" dalam Reiki, tetapi sila, cabut mana-mana "kekufuran" kerana ini teruk menghadkan kefahaman. Saya ingin mencabar persepsi anda terhadap dunia supaya anda boleh membebaskan diri anda daripada mana-mana kepercayaan mengehadkan. Saya menggalakkan anda untuk memeluk perspektif holistik ke arah kesihatan diri dan planet anda. Saya berharap untuk memberi inspirasi kepada pandangan yang mendalam ke dalam sifat realiti dan diri melalui amalan Reiki. Sila buka hati dan minda anda untuk pengalaman seumur hidup berhubung dengan Reiki.

Bagaimana Reiki Kerja?

Jadi bagaimana ia berfungsi? Setiap pelajar bertanya saya soalan ini dan saya sentiasa menjawab dengan cara yang berbeza setiap kali, walaupun konsep asas tetap sama. Reiki bekerja dengan cara yang sama bahawa semua kerja-kerja, iaitu, selaras dengan undang-undang alam. Tidak, bukan undang-undang sains yang kita belajar di sekolah, tetapi undang-undang alam yang melampaui teori-teori saintifik klasik. Yang benar adalah bahawa konsep ortodoks sifat manusia dan manusia yang betul-betul pengurangan, dan sempit. Melalui empirisisme bahan, spesis kita sedikit sebanyak telah dikurangkan kepada mesin elektro-mekanikal atomistic terdiri daripada tidak lebih daripada unsur-unsur dan bahan kimia menggelegak di dalam badan kita. Apabila kita memberi kesedaran dan mendalamkan kesedaran kita, konsep Reiki menjadi agak mudah.

Adakah Reiki sukar untuk Belajar?

Reiki adalah supremely mudah kepada pengalaman, tetapi amat sukar untuk menerangkan. Pasti, prosedur, teknik dan sejarah Reiki adalah mudah dan mudah difahami, tetapi persoalan bagaimana Reiki bekerja boleh menjadi misteri dan di luar pemahaman rasional, pemikiran saintifik. Satu pemerhatian yang kuat oleh Sir James Jeans kembali pada tahun 1920 menjelaskan bahawa alam semesta kelihatan seperti pemikiran besar daripada seperti mesin yang besar. Dalam 80 tahun yang lalu, ahli fizik telah terbukti ini menjadi kes dengan satu percubaan demi satu. Dari pandangan ini dunia, saling universal dan kuasa kesedaran menjadi pesat lebih penting: Pemikiran penyembuhan seseorang mengeluarkan penyembuhan; fikir pengaruh berfikir, dan kita semua berfikir, jadi kita semua mempengaruhi segala-galanya! Dgn cepat!

Pada tahap mana tidak Reiki menyembuhkan?

Menyembuhkan Reiki di peringkat rohani, emosi, intelek dan fizikal kesejahteraan dengan mengubah pola disekat atau negatif kepada positif, yang mengalir tenaga. Ingat, segala-galanya adalah tenaga: Mass adalah tenaga. Api adalah tenaga. Atom dan zarah tenaga. Pemikiran yang sihat dan tidak sihat adalah tenaga. Cinta dan benci adalah tenaga. Tubuh manusia fizikal adalah tenaga bergetar pada frekuensi yang rendah. Aspek sedar dan rohani manusia bergetar pada frekuensi yang lebih tinggi. Perbezaan antara fenomena ini adalah kekerapan getaran. Untuk mendakwa bahawa beberapa alam tidak wujud kerana kita tidak dapat melihat mereka adalah jenis seperti mendakwa bahawa kekerapan yang tinggi di luar 20,000 Hertz tidak wujud kerana kita tidak boleh mendengarnya. Ingatlah, akal manusia adalah tidak langkah muktamad alam semesta. Lebih mungkin lagi, akal manusia boleh menjadi salah satu halangan yang paling besar untuk mengetahui alam semesta.

Pemikiran pengaruh penting seperti pengaruh minda badan. Frekuensi tinggi tenaga mental dan rohani mungkin tidak secara langsung jelas dengan organ-organ deria fizikal kita, tetapi kesan daripada aktiviti mental yang nyata dalam banyak keadaan fizikal. Banyak penyakit seperti sakit kepala dan ulser adalah tindak balas fizikal untuk tenaga mental. Begitu juga, senyuman dan ketawa adalah tindak balas fizikal kepada tenaga emosi positif. Apabila anda memahami diri sendiri dengan cara ini, ia masuk akal bahawa Reiki boleh merangsang peningkatan fizikal untuk kesihatan anda. Reiki adalah tenaga ihsan sama dengan tenaga positif yang dihasilkan oleh meditasi, cinta atau doa yang bergetar pada frekuensi yang lebih tinggi, yang akan menghasilkan perubahan dalam bentuk fizikal. Kajian telah menunjukkan bahawa masyarakat di seluruh pusat meditasi mengalami tahap yang lebih rendah daripada jenayah. Jadi, pengaruh tenaga positif bermula dari diri sendiri, kepada masyarakat kepada manusia secara keseluruhan.

Penyembuhan Holistik melalui Reiki

Ia tidak menghairankan bahawa apabila pelajar datang untuk penyembuhan Reiki selepas tahun masalah perut, sakit belakang atau sakit kepala, satu rawatan Reiki boleh membantu kita menyedari bahawa mereka tidak sedar memegang tenaga negatif seperti takut, marah dan rasa bersalah. Negatif mendapat dikunci di dalam organ-organ pencernaan, terperangkap di dalam otot atau tertanam dalam otak, menyekat aliran semulajadi tenaga. Untuk gejala yang paling fizikal, orang beralih kepada ubat-ubatan kimia untuk bantuan. Apabila punca sakit kepala atau ulser adalah mental / emosi, semua ubat di dunia tidak akan sembuh ia. Dadah boleh memberikan kelegaan sementara dengan pelekat atau menekan gejala, tetapi jarang mendapat ke akar penyakit. Mengapa masyarakat moden dikurangkan konsep dalam badan manusia untuk persamaan kimia semata-mata? Mengapa tidak kita melihat diri kita secara menyeluruh dan menangani kesihatan kita dari segi jumlah diri kita? Inilah yang Reiki dan mod penyembuhan holistik lain bertujuan untuk mencapai. Perkara yang menakjubkan ialah bahawa sains klasik menganggap dunia dari segi sebab dan akibat kerana kaedah saintifik yang ia terpakai, bukan kerana sifat realiti! Begitu juga dengan perkara yang kita lihat di dalam keadaan penyembuhan, sama ada allopathic atau bertenaga, bergantung kepada kaedah kami pemerhatian. Apabila seorang ahli kimia yang mempersekutukan percubaan, tindak balas kimia dipatuhi. Sebaliknya, apabila penyembuh Reiki mengatur penawar, jawapan bertenaga dipatuhi. Jadi, mana satu yang benar? Mungkin tiada apa yang sebenar sehingga anda cuba dan mengalami sendiri. Kandungan ini adalah selaras dengan tanggapan pasca-moden berbilang kebenaran dan tanggapan saintifik fizik kuantum.

Penyembuh Reiki membuka minda dan hati mereka untuk menyalurkan tenaga penyembuhan. Dengan meletakkan tangan pada pelajar lain, Reiki disalurkan melalui kesedaran untuk menghapuskan atau mengubah tenaga yang tidak sihat atau tersumbat yang menyebabkan penyakit. Reiki meningkatkan keharmonian dengan alam semesta, menjana sensasi ringan, kecerahan dan belas kasihan. Sebagai Gena berkata ketika dia menerima penyembuhan pertama, saya berasa seperti saya semangat. Saya perlahan-lahan mengingatkannya bahawa dia adalah, sesungguhnya, semangat. Reiki mengesahkan untuk dia melalui, pengalaman deria yang sangat konkrit ringan dan tenang bahawa manusia adalah makhluk rohani yang pertama dan utama.

Artikel seterusnya dalam siri ini menerokai soalan-soalan asas seperti, "Apakah Reiki yang Agama?" dan "Adakah penyelidikan untuk membuktikan kesan Reiki?"

Sila layari laman web saya untuk belajar lebih lanjut mengenai Reiki:

http://sites.google.com/site/studyreikiinbangkokthailand/Home

Tidak ada komentar:

Posting Komentar