Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan Saluran Kencing - Mudah Dan Mudah Menyembuhkan Asli

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan Saluran Kencing - Mudah Dan Mudah Menyembuhkan Asli

Jangkitan saluran kencing adalah jangkitan yang disebabkan oleh bakteria untuk mana-mana bahagian saluran kencing. Bakteria yang hidup pada kulit berhampiran rektum adalah jenis yang paling biasa bakteria yang menyebabkan jangkitan saluran kencing. Gejala jangkitan saluran kencing boleh menjadi keinginan secara tiba-tiba dan kuat untuk membuang air kecil, diikuti dengan pelepasan menyakitkan dan perlahan sangat sedikit air kencing. Kebanyakan orang akan berasa kembung yang tidak selesa. Terdapat banyak ubat-ubatan rumah yang baik untuk jangkitan saluran kencing yang anda boleh cuba di rumah.

Salah satu rawatan rumah paling mudah untuk UTI adalah untuk minum air yang banyak. Ini akan membuat anda membuang air kecil lebih kerap dan bakteria yang menyebabkan jangkitan akan mengalir keluar dari tubuh. Adalah disyorkan untuk minum enam hingga lapan gelas besar air setiap hari.

Mempunyai cranberry atau blueberry sehari-hari adalah salah satu rawatan rumah berkesan untuk UTI. Oleh kerana kedua-dua mereka mengandungi fruktosa. Anda juga boleh cuba minum jus cranberry atau memakan yogurt dengan madu dan beberapa blueberry ke dalamnya.

Cuba untuk meningkatkan pengambilan harian vitamin C. Ia akan meningkatkan sistem imun anda dan akan membuat air kencing anda lebih berasid dan mencegah pertumbuhan bakteria. Ia agak berkesan untuk mengambil 1000 mg vitamin C setiap hari. Nanas juga salah satu ubat yang sangat baik untuk UTI rumah. Nanas mengandungi bromelain, iaitu sejenis enzim yang dianggap baik untuk buah pinggang dan kesihatan penghadaman.

Baking soda juga membantu dalam merawat UTI. Apa yang anda perlu lakukan adalah membubarkan setengah sudu teh baking soda dalam air dan minum. Ini akan membantu dalam mengimbangi kandungan asid / alkali air kencing. Jus anggur juga bermanfaat untuk merawat jangkitan saluran kencing. Ia membantu dalam mengurangkan rasa panas ketika membuang air kecil. Aromatherapy pada asasnya terdiri daripada mengurut kawasan pundi kencing oleh campuran kuantiti yang sama minyak cendana, minyak pokok teh, minyak kemenyan dan minyak bergamot.

Anda juga boleh cuba menggunakan benih lobak yang berguna dalam merawat jangkitan saluran kencing. Ubat lain adalah untuk mendidih beberapa biji ketumbar dalam air dan biarkan ia sejuk. Sekarang ketegangan dan cuba mempunyai auns dua kali setiap hari. Ini akan meningkatkan aliran air kencing. Elakkan makan makanan seperti makanan pedas, produk tenusu dan coklat. Kurangkan pengambilan kafein, alkohol dan minuman berkarbonat. Anda juga perlu menjaga kebersihan yang betul seperti untuk mandi bukannya mandi, elakkan minyak mandi, membuang air kecil sebelum dan selepas hubungan seks, lap dari depan ke belakang selepas menggunakan bilik mandi dan memakai pakaian dalam kapas yang bersih.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar