Minggu, 08 November 2015

Psyllium: The Psimple Psolution untuk Diet dan Sistem Penghadaman

Psyllium: The Psimple Psolution untuk Diet dan Sistem Penghadaman

Kebanyakan orang tidak biasa dengan psyllium, walaupun kemungkinan besar mempunyai beberapa sebelum ini dalam bentuk Metamucil atau alat-alat pencernaan over-the-kaunter. Psyllium mengandungi sejumlah besar serat larut dikenali sebagai lendir. Lendir menyerap air yang menambah pukal kepada gentian dalam sistem penghadaman. Ia juga menenangkan membran dalam sistem, mengurangkan keradangan. Ia adalah penyelesaian yang sihat, murah dan mudah untuk sembelit, cirit-birit, diverticulitis, buasir, penyakit keradangan usus, mengawal berat badan dan, kerana kandungan serat larut, ia boleh membantu mengurangkan kolesterol. Jika anda suka meminumnya, Metamucil dan persediaan lain adalah baik. Saya lebih suka beberapa kapsul dengan segelas besar air.

Untuk Sembelit Psyllium menambah pukal dan kelembapan kepada najis bersama-sama dengan mempunyai kesan menenangkan pada dinding kolon. Suruhanjaya E, bersamaan Jerman FDA kita, sangat mengesyorkan psyllium untuk rawatan sembelit. Beberapa kapsul dengan air sering boleh menjaga sembelit dengan cepat tanpa menggunakan julap yang keras. Pastikan anda minum air yang banyak untuk kesan yang terbaik.

Untuk Cirit-birit kerana psyllium menyerap air di dalam sistem penghadaman dan menambah pukal kepada najis, ia juga berguna untuk merawat cirit-birit biasa. Masih menggunakan herba dengan air yang banyak kerana risiko utama cirit-birit adalah dehidrasi. Jika anda mengalami cirit-birit berjangkit yang disebabkan oleh virus atau bakteria psyllium masih boleh membantu tetapi anda juga mungkin memerlukan rawatan perubatan tambahan.

Untuk diverticulitis Diet serat yang tinggi adalah cara terbaik untuk merawat atau mencegah keadaan ini menyakitkan. Psyllium menyediakan serat yang mudah untuk digunakan dan bentuk yang menenangkan. Serat membantu makanan untuk bergerak dengan lebih cepat melalui kolon dan membantu untuk menghapuskan kerengsaan diverticula itu. Sekali lagi, minum air yang banyak apabila menggunakan rawatan ini.

Untuk Buasir Suruhanjaya E Jerman juga mencadangkan psyllium untuk merawat buasir. Ini adalah sebahagiannya disebabkan oleh lendir yang menenangkan yang terkandung dalam herba ini, dan juga kerana pencegahan sembelit yang boleh memburukkan lagi masalah tersebut. Dr Jame Duke, dalam bukunya The Green Pharmacy, memetik satu kajian di mana 84% daripada peserta menyaksikan peningkatan dalam buasir mereka dengan menggunakan psyllium. Nota: Permohonan topikal ekstrak Witch Hazel adalah satu lagi penyelesaian yang murah dan mudah untuk buasir, jadi gunakan kedua-duanya.

IBD, IBS dan Lain-lain Usus kegatalan Seperti yang anda mungkin telah meneka sekarang, lendir yang menenangkan di psyllium melegakan kegatalan yang menyebabkan keadaan ini, dan juga meningkatkan fungsi pencernaan mencegah sembelit dan cirit-birit.

Kawalan Berat Dr. Duke meletakkan psyllium sebagai beliau pilihan nombor satu untuk mengawal berat badan. Diambil sebelum makan, sebahagian besar daripada gentian dalam herba ini menghasilkan rasa kenyang, jadi anda makan kurang. (Atas penurunan berat badan Cadangan kami adalah psyllium diambil dengan cawan panas teh Yerba mate 20 minit sebelum makan). Ia juga mempercepatkan penghadaman, dan tumbuhan mengandungi beberapa polifenol yang boleh mempercepatkan penurunan berat badan. Ia adalah prinsip yang sama yang dipetik dalam produk popular, Lipozene, yang anda lihat hawked pada infomercials setiap malam. Lipozene menggunakan akar conjac, sejenis biasa tepung digunakan kebanyakannya di Jepun. Kandungan serat yang larut akar mempunyai kesan yang sama seperti psyllium. Masalahnya ialah bahawa ini bukanlah penyelesaian yang murah. Mereka mengenakan harga astronomi untuk produk ini. Mereka perlu membayar untuk semua gembar-gembur yang entah bagaimana. Psyllium kos kurang daripada satu sen pun setiap kapsul.

Amaran dan Kebimbangan Seperti yang saya katakan sebelum ini, kebanyakan orang telah terdedah kepada psyllium dalam bentuk tertentu atau yang lain melalui over-the-kaunter bantuan pencernaan, dan terdapat beberapa masalah. Jika anda mempunyai alergi ragweed atau asma, uji diri anda dengan hanya satu kapsul sebelum meneruskan psyllium, dan sentiasa minum air yang banyak. Elakkan psyllium jika anda mempunyai masalah dengan abstruction usus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar