Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Home Untuk Sistem Imun Kelemahan - Rawatan Asli Berkesan

Pemulihan Home Untuk Sistem Imun Kelemahan - Rawatan Asli Berkesan

Sistem imun adalah satu sistem yang melindungi badan kita dari toksin, bakteria, virus dan patogen berbahaya. Terdapat banyak faktor yang boleh menyebabkan imuniti lemah seperti pemindahan darah, tidur yang tidak mencukupi, sinaran ultraviolet, pendedahan kepada bahan kimia, terapi dadah, overtraining olahraga, pembedahan dan jangkitan bakteria dan virus tertentu. Sebahagian daripada tanda-tanda lazim imuniti yang lemah keletihan yang berterusan, lesu, jangkitan berulang, kemurungan, cirit-birit yang kerap, keletihan, tekanan, insomnia dan lingkaran hitam di sekitar mata. Imuniti yang lemah boleh menyebabkan semua jenis penyakit dalam diri seseorang.

Immune System Kelemahan Home Pemulihan

Terdapat beberapa rawatan rumah untuk imuniti yang lemah yang boleh membantu untuk melindungi dan meningkatkan sistem imun kita. Beberapa rawatan rumah popular untuk imuniti lemah yang amat berkesan dan telah menunjukkan keputusan yang luar biasa adalah:

1. Salah satu rawatan rumah yang paling berkesan untuk sistem imun lemah ialah penggunaan astragalus herba. Ia dikenali untuk menjana sel-sel kanser di dalam badan dan meningkatkan sistem imun. Ia juga mempunyai sifat antioksidan dan membantu untuk melindungi hati daripada toksin berbahaya. Astragalus adalah yang paling bermanfaat kepada mereka yang mengalami sistem imun tertekan dan lingkaran hitam sekeliling mata.

2. Bawang putih juga salah satu ubat rumah yang paling berkesan untuk imuniti yang lemah. Ia diketahui mempunyai sifat astringen dan anti-radang. Bawang putih telah terbukti sangat berkesan terhadap tiga puluh jenis virus, kulat, bakteria dan parasit. Anda boleh mengambil ulas bawang putih mentah setiap hari.

3. Kekurangan air dalam badan boleh menyebabkan dehidrasi dalam badan yang boleh menyebabkan menyebabkan kerosakan serius kepada sistem imun. Mengambil air yang banyak setiap hari untuk menjaga tubuh anda terhidrat dan mengelakkan dehidrasi.

4. Amla adalah sumber terkaya vitamin C. Ia sangat membantu dalam menguatkan imuniti yang lemah. Ia diketahui mempunyai ciri-ciri anti-oksida. Pengambilan amla pada setiap hari membantu menurunkan tekanan darah dan kolesterol dalam badan. Ia meningkatkan penyerapan zat besi, meningkatkan tahap protein dalam badan, bekalan asid amino, mengawal lemak dan mengusir toksin.

5. Cuba untuk mengurangkan penggunaan kolesterol makanan sarat, lemak trans dan lemak tepu. Sebaliknya, anda boleh meningkatkan penggunaan mentah, segar, keseluruhan dan makanan yang belum diproses dengan air yang banyak. Ambil makanan yang kaya dengan mineral, vitamin, lemak yang baik, karbohidrat dan air.

6. Jadikan ia satu tabiat harian untuk bersenam. Ia akan membantu badan anda untuk menyerap nutrien dengan betul dan akan melegakan anda daripada tekanan.

7. Sesetengah nutrien yang penting makanan yang kaya buah-buahan, kacang soya, sayur-sayuran berdaun gelap dan, bijirin penuh, biji rami, kekacang, yogurt biasa, minyak zaitun, teh hijau, kacang, ikan dan wain merah.

8. Echinacea juga sangat berkesan dalam merawat imuniti yang lemah. Ia membantu dalam meningkatkan fungsi limfa dan meningkatkan sistem imun.

9. Goldenseal adalah satu lagi ubat rumah biasa. Ia sangat bermanfaat dalam pembersihan dan detoksifikasi badan daripada toksin berbahaya. Ia mempunyai ciri-ciri antibakteria dan menguatkan sistem imun.

10. Ambil 200 hingga 300 gram daun sage segar dan memasukkannya ke dalam balang. Sekarang tambah satu liter anggur kering ke dalam balang dan meletakkan penutup di atasnya. Tinggalkan balang ini di tempat yang sejuk kering untuk beberapa minggu. Goncang balang setiap hari. Terikan campuran dan mengambil 2-3 sudu selepas makan.

Ini adalah beberapa rawatan rumah yang berkesan untuk sistem imun lemah yang mudah, selamat dan mudah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar