Minggu, 08 November 2015

Penggunaan ubat arang di Menurunkan Kolesterol

Penggunaan ubat arang di Menurunkan Kolesterol

Penggunaan arang perubatan sebagai ubat alternatif untuk pelbagai masalah kesihatan adalah cara kuno untuk merawat banyak penyakit biasa manusia yang melanda dalam perjalanan pulang ke zaman Hippocrates yang tinggal 460-370 SM. Dalam perspektif saintifik, tempurung kelapa, kayu dan tulang haiwan yang dibakar untuk menghasilkan arang tidak mengemukakan apa-apa bahan kimia yang berbahaya. Istilah "arang" ditakrifkan sebagai sisa dari pembakaran dikawal dengan berhati-hati dengan apa-apa bahan organik di dalam kehadiran oksigen.

Manfaat perubatan Arang

Arang serbuk ialah terbukti antiseptik dan penyerap. Disenaraikan di Amerika Syarikat Dispensatory, serbuk arang dilaporkan untuk merawat pencernaan yg terganggu dan masalah penghadaman, ciri-ciri halitosis (bau mulut) dan kembung. Apabila digunakan sebagai tuam, ia boleh merawat ulser busuk dan berkelemayuh dengan menghapuskan bau dan memperbaiki keadaan lesi. Arang juga penawar yang berkesan terhadap keracunan dari keracunan dos dadah dan pengambilan bahan kimia toksik. Ia juga boleh menyerap rembesan luka, toksin dan bakteria dengan menghalang kemasukannya ke dalam aliran darah.

Arang untuk tahap kolesterol secara semula jadi rendah

Kolesterol adalah satu komponen penting dalam badan kita, tetapi apabila badan mempunyai untuk mengatasi jumlah yang terlalu tinggi disebabkan oleh diet yang tinggi kolesterol, badan perlu bekerja lebih sukar untuk membuang daripada tisu-tisu. Jumlah yang meningkat membawa kepada peningkatan risiko penyakit jantung plak membina di dinding saluran darah.

Satu kajian baru-baru ini telah menunjukkan bagaimana penggunaan arang boleh paras kolesterol secara semula jadi rendah. Menurut jurnal British, kajian ini telah dijalankan dengan mentadbir dua sudu arang diaktifkan untuk pesakit dengan kolesterol tinggi tiga kali sehari selama empat minggu. Selepas tempoh ini, ujian darah menunjukkan penurunan ketara kolesterol sebanyak 25%, kolesterol LDL sebanyak 41% manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik, meningkat dua kali ganda.

Satu lagi kajian menunjukkan bagaimana arang diaktifkan boleh membantu pesakit dengan hiperlipidemia nephritic (keadaan yang mengakibatkan pengeluaran atas lipoprotein) dan kencing manis azotemic dengan mengurangkan trigliserida serum sehingga 76%.

Arang adalah tanpa ragu-ragu adalah ejen yang membantu membersih, dan membantu penyembuhan badan. Di bawah mikroskop bijirin arang yang dilihat mempunyai banyak sudut dan celah, yang menggalakkan penyerapan protein asing, gas, bahan buangan badan, ubat-ubatan dan bahan kimia, menjadikannya kuat ejen badan-pembersihan. Apabila badan asing diserap oleh arang, menapis plasma darah dan jus gastrik tidak mempunyai kesan ke atas memegang arang kepada mana-mana bahan toksik, dan toksin dihapuskan bersama-sama dengan arang.

Ramai pakar menganggap bahawa keupayaan arang untuk menyahtoksik darah adalah dengan mengambil bahagian dalam proses badan yang dipanggil sebagai kitaran enterohepatic. Hati mengeluarkan hempedu dan kemudian merembeskan ke dalam usus. Di bahagian bawah usus, hempedu sekali lagi diserap semula. Ia kemudian reenters aliran darah, akan kembali ke hati dan proses ini akan berulang. Proses ini dijangka mengulangi sekurang-kurangnya dua kali ketika badan sedang mencerna makanan yang kaya dengan lemak tunggal. Pakar percaya bahawa kehadiran arang dalam usus boleh memberikan banyak faedah kepada menyerap toksin yang melalui darah kerana ia dapat berkitar. Dengan cara ini, arang boleh mengganggu kitaran enterohepatic dengan penapisan komponen toksik daripada lemak, termasuk kolesterol tidak baik, sekali gus membuktikan keberkesanannya untuk mengurangkan kolesterol tanpa ubat.

Terdapat banyak pendekatan semula jadi untuk membantu untuk mengurangkan kolesterol dengan cepat menggunakan cara semula jadi dan arang memang layak cadangan. Ini adalah cara yang sangat murah dan selamat untuk membantu tahap anda kembali normal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar