Minggu, 08 November 2015

Live Gaya Hidup Alternatif - Ikuti Tips Kanser Percuma

Live Gaya Hidup Alternatif - Ikuti Tips Kanser Percuma

Kanser dikenali secara perubatan sebagai neoplasma malignan. Ia adalah satu kumpulan besar penyakit yang berbeza yang melibatkan pertumbuhan sel yang tidak terkawal.

Bagaimanakah kanser berkembang?

Biasanya puncanya ialah bahawa sel-sel membahagi dan berkembang tanpa kawalan, yang membentuk tumor malignan dan menyerang bahagian badan yang berhampiran. Kanser tumbuh lebih cepat kerana aliran darah kita, tetapi tidak semua tumor adalah kanser.

Kanser akan menyerang organ-organ badan kita secepat mereka boleh jika kita terus melakukan tabiat buruk kami. Kanser payudara, kanser paru-paru dan kanser kolon adalah jenis yang paling biasa ditemui kanser.

Senarai di bawah adalah jenis yang paling lazim kanser dan cara-cara untuk mencegah atau terbaik, untuk tidak mendapatkan sama sekali.

Kanser payudara

Kami akan bermula pada kanser payudara, ia adalah kanser yang paling biasa dikesan di kalangan wanita. Kajian menunjukkan bahawa 1 daripada 8 wanita dikenal pasti sebagai mempunyai kanser payudara, tidak mengira hakikat bahawa ia boleh diwarisi. Jika itu keadaan, ia adalah gaya hidup kita, kita mesti mengawal. Anda perlu terbuka untuk perubahan untuk membolehkan anda untuk mencegah kanser payudara.

Bagaimana untuk Kurangkan Risiko Kanser

• STOP tengah malam gembira kali anda - kajian telah menunjukkan bahawa wanita yang minum minuman beralkohol lambat laun mendapat kanser.

• Tidak semua Quitters tidak pernah menang - berkaitan dengan merokok, tidak semua berhenti merokok tidak pernah menang. Anda boleh memenangi hidup sihat anda, anda perlu memulakan atau memilih untuk berhenti merokok. Saya tahu ia akan menjadi agak sukar terutamanya jika ia adalah sebahagian daripada tabiat harian anda. Tetapi jika anda berfikir sebelah baik, anda akan bermotivasi.

• DAPATKAN fizikal - sebaik sahaja kami mula belajar, guru-guru kita mengajar kita untuk bersenam. Setiap pagi sebelum kelas bermula, semua orang akan berkumpul dan melaksanakan beberapa regangan. Menggunakan apa yang telah dipelajari di sekolah. Sekurang-kurangnya Tiga puluh minit berjoging atau berjalan kaki atau berbasikal boleh agak sangat membantu untuk membakar lemak yang berlebihan pada badan kita. Ia akan membantu anda membangunkan corak pernafasan yang baik.

Barah paru-paru

Ia juga merupakan satu lagi kanser biasa selepas kanser payudara. Sesiapa pun boleh mendapat kanser paru-paru, sama ada lelaki atau perempuan. Belum ada yang dikecualikan. Keadaan ini adalah sukar untuk mencari awal dan lebih sukar untuk dirawat.

Bagaimana untuk Kurangkan Risiko Kanser

• Saya SAID STOP SMOKING! - Apabila anda menyalakan rokok anda, anda perlu berfikir tentang perkara ini. Anda tahu bahawa merokok adalah faktor nombor satu risiko mengapa penyakit berlaku. Terutama sekali kanser paru-paru, kajian menunjukkan bahawa 87% daripada pesakit kanser paru-paru adalah perokok. Sebaik sahaja anda berhenti, anda akan melihat manfaat daripada badan bebas tembakau. Lakukan sekarang dan lihat sendiri.

• Saya tahu ia adalah menjengkelkan, tetapi ibu anda memberitahu anda untuk makan buah-buahan dan sayur-sayuran - ada orang di dunia ini yang benar-benar membenci buah-buahan dan sayur-sayuran. Ibu anda melatih anda untuk makan buah-buahan dan sayur-sayuran seawal 1 tahun. Anda menjadi seorang dewasa perlu tahu kepentingan ini "menjengkelkan" makanan. Tetapi ini akan membantu anda pasti. Ia adalah lebih menjengkelkan untuk mempunyai kanser paru-paru dan bukannya makan makanan yang sihat.

Kanser Kolon

Ia juga salah satu jenis yang paling biasa kanser pada masa kini. Tetapi menghairankan, ini adalah mudah yang paling dicegah. Kanser ini sebenarnya muncul apabila anda berada di awal anda 50-an.

Jadi, apakah tips?

• Kekalkan berat badan yang betul - Kajian membuktikan bahawa ramai orang yang mudah terdedah kepada kanser kolon adalah lelaki gemuk. Ia juga menunjukkan bahawa lemak tambahan anda di kawasan pinggang meningkatkan risiko kanser kolon.

• Jika anda berada dalam 50 anda menjadualkan temujanji pemeriksaan usus - kanser kolon muncul dalam awal anda 50-an. Jadi cara yang baik untuk mengelakkan ia adalah untuk mendapatkan temujanji pemeriksaan kanser kolon pada peluang terawal untuk memeriksa dan mengesahkan keadaan anda.

• Pertimbangkan kaunseling genetik - Kita tahu bahawa kanser boleh diwarisi dan sesiapa sahaja boleh memilikinya. Tetapi ia sentiasa terbaik untuk memeriksa latar belakang keluarga anda.

Kesimpulan

Terdapat risiko yang tidak dapat dielakkan. Tetapi ia sentiasa terbaik untuk membuat keputusan untuk menjalani gaya hidup yang sihat. Berhenti apa sahaja yang anda perlu berhenti dan makan apa sahaja yang perlu. Satu-satunya orang yang boleh membantu anda mengatasi kanser adalah diri sendiri. Melakukan apa sahaja yang anda perlu lakukan mengelakkan perkara-perkara yang boleh membahayakan anda. Ia adalah pilihan peribadi. Membina jalan anda untuk gaya hidup yang sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar