Minggu, 08 November 2015

Pengenalan kepada Mengharmonikan Lima Unsur-unsur Cina

Pengenalan kepada Mengharmonikan Lima Unsur-unsur Cina

Kehidupan tidak dapat diduga. Lima Unsur-unsur Metafizik Cina menentukan kitaran fizikal, mental / emosi dan rohani interaksi dinamik. Kita boleh menggunakan kitaran untuk kekal sihat dan seimbang sepanjang hidup kita.

Kami tidak mengalami lima elemen secara berasingan tetapi apabila berinteraksi dengan yang lain. Beberapa manifestasi unsur Cina mengandungi perisa orang lain, seperti dalam gambaran daripada 'cawangan duniawi "(meldings sehingga tiga elemen dalam kira-kira) dalam semua bentuk Cina Metafizik.

Dalam kehidupan seharian, unsur-unsur yang dianjurkan supaya apabila seseorang itu daripada keharmonian semua dipengaruhi. Setiap seorang dari mereka mengubah jumlah yang kecil untuk mengimbangi keharmonian dan seterusnya kita boleh hidup bahagia selama bertahun-tahun tanpa rasa apa-apa kesan, sehingga seolah-olah terkejut, kita boleh mendapati diri kita dengan masalah.

Akar Elements tidak seimbang tidak semestinya apa yang mereka pertama muncul. Tidak seimbang Air Unsur (buah pinggang, gigi, tulang, tulang belakang dan lain-lain), sebagai contoh, mungkin mempunyai faktor-faktor yang menyumbang dari satu atau lebih daripada yang berikut:

· Metal (ibu bapa)
· Wood (kanak-kanak)
· Fire (isteri)
· Bumi (suami)

Anda akan dapati dari senarai di atas bahawa lima unsur-unsur yang kadang-kadang diberikan hubungan kekeluargaan. Seperti semua keluarga, mereka boleh mendapatkan bersama-sama lebih baik pada beberapa kali dari pada orang lain.

Sebaliknya, ia mungkin bahawa punca utama mana-mana isu menyampaikan diberikan tidak adalah salah satu daripada hubungan keluarga menjadi tidak seimbang, tetapi, sebaliknya, salah satu daripada lima elemen meletakkan tekanan pada salah satu daripada unsur-unsur lain, dengan yang mengetuk kesan mengakibatkan kesukaran menyampaikan.

Setiap beberapa bulan pakar Perubatan Cina memberi nasihat yang pengharmonian sistem peribadi melalui suatu akupunktur, rawatan herba atau pemakanan. Pada waktu pertukaran musim, atau kerana setiap fasa bergerak ke depan, dan juga pada musim bunga, rawatan ini direka untuk membawa badan ke dalam keharmonian dengan cuaca. Dari sudut Perubatan Cina pandangan, ia tidak menghairankan bahawa kebanyakan orang menangkap selesema apabila cuaca berubah.

Pada masa dahulu doktor telah dibayar untuk menjaga pesakit mereka sihat. Jika pesakit jatuh sakit, doktor terpaksa membayar balik sebahagian pembayaran beliau! Jika kita mengambil pendekatan bahawa hari ini, pengeluar dadah perubatan tidak lama lagi akan keluar dari perniagaan.

Untuk sebab-sebab ini (dan lain-lain), ia adalah berbaloi untuk mengambil masa setiap hari untuk menyelaraskan individu Five Elements anda, dengan tujuan untuk mengelakkan isu-isu kesihatan dan mengekalkan keharmonian dan kesihatan dalam semua aspek sistem minda / badan / semangat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar