Minggu, 08 November 2015

Kesihatan dan Apple Cider Cuka

Kesihatan dan Apple Cider Cuka

Amber organik

Pemakanan epal sangat terkenal. Walaupun ramai buang teras apabila makan epal, saya makan seluruh epal dan meninggalkan apa-apa sebagai teras mengandungi bahagian yang paling penting dan bermanfaat epal. Apple cider cuka adalah ambar berwarna cecair dilakukan dengan epal dan adalah yang kuat, membersihkan dan ejen detoksifikasi. Ia mengandungi mineral dan unsur surih seperti magnesium, kalium, fosforus, sulfur, natrium, klorin, kalsium, tembaga dan besi. Cuka cider adalah sangat berkesan mogok lendir, kahak dan lemak dalam badan. Dengan proses ini ia meningkatkan organ-organ penting seperti hati, pundi kencing dan buah pinggang kerana ia menghalang alkali berlebihan dalam air kencing. Cuka cider mempunyai anti-bakteria, anti-kulat, dan anti-virus dan amat berkesan dalam meneutralkan bahan-bahan toksik yang masuk ke dalam tubuh, penipisan darah melalui pengoksidaan dan meningkatkan penghadaman. Cuka cider, apabila diambil secara lisan membantu dengan masalah asid refluks dan juga kolesterol tinggi, sembelit dan pedih ulu hati.

Apple cider cuka (atau ACV) adalah sumber mujarab kalium. Kalium membantu dengan menggantikan bergerak, usang dan tisu penat dalam badan dan telah dikaji untuk membantu mengurangkan dan meredakan gejala sejuk dan alahan. Ini sesuai jika anda tinggal di kawasan yang sangat tercemar di mana alahan dan jangkitan sinus adalah berleluasa. Sejak ACV kaya dengan kalium, ia juga boleh membantu dengan kerosakan gigi dan membelah kuku yang disebabkan oleh kekurangan kalium. Ia juga membantu dengan pembekuan dan pembersihan darah. Tidak sihat boleh berlaku kerana kekurangan garam atau mineral yang mungkin mengundang pengumpulan toksin yang menyebabkan jerawat, bisul dan lepuh. Cuka cider membantu menghapuskan proses ini dengan itu sifat kalium yang kaya.

Sebagai minuman atau melalui penyerapan cider cuka dipercayai membantu dengan arthritis (disapu dengan memampatkan panas direndam dalam cuka dan digunakan untuk sendi). Ia adalah satu rasa yang sangat kuat dan pahit / bau supaya diberi amaran dan menggunakan pemanis seperti madu apabila minum cuka. Saya suka menjadi panas menambah madu dan sebahagian daripada limau minum sebagai teh. Saya paling sering menggunakan satu sudu teh cuka dengan sekurang-kurangnya dua sudu teh madu apabila saya membuat teh ini.

Dengan kebanyakan tumbuh-tumbuhan, tanah kekurangan kalium boleh menjadi anemia masalah menghasilkan yang menjejaskan pertumbuhan. Cuka sider diketahui sebagai sumber kalium yang berguna membantu dengan kesihatan dan saiz. Sifat-sifat berasid hanya boleh membantu untuk mencegah perosak dan serangga. Lalat dan pepijat tidak suka bau dan jika digunakan sebagai semburan diluluhkan (separuh kekuatan ACV penuh), anda boleh menghalang perosak ini. Saya telah melihat dan mendengar keputusan yang berjaya di mana separuh kekuatan ACV digunakan pada baju-baju anjing dan kuda yang membawa saya untuk mempercayai ia akan berkesan pada mana-mana haiwan ketika cuba untuk menghalau serangga, kutu, kutu dan bakteria atau hanya membuat kot berkilat. Selain itu, haiwan mendapat manfaat daripada penggunaan ACV. Sebagai contoh, saya akan memberikan (mainan) anjing kecil kira-kira 1 sudu teh ACV tiga kali sehari dan yang lebih besar, 2-3 sudu teh. Sudah tentu dengan rasa yang buruk, ia perlu dicampur dengan baik dalam makanan atau minuman.

Apple cider cuka memberi makna baru kepada istilah "Epal sehari terus doktor yang jauh". Penawar dilaporkan dari memakan epal cider cuka banyak dan saya benar-benar yakin itu adalah kesan positif ke atas dan di dalam badan. Ia hanya masuk akal bahawa cuka epal cider akan mengurangkan kesan penuaan dan menggalakkan gaya hidup sihat. Anda boleh membuat ACV di rumah dengan menggunakan epal, penapaian yis dan asid asetik penapaian. Tapak berikut memberikan penerangan terperinci bagaimana untuk melakukan ini:

http://www.earthclinic.com/Remedies/how_to_make_apple_cider_vinegar.html

Semua kandungan dalam artikel ini dan semua artikel saya menerbitkan yang akan dianggap untuk tujuan pendidikan dan maklumat. Seperti biasa, saya cadangkan sebelum anda menerima pakai, menggunakan atau menggunakan mana-mana kandungan ini dan maklumat, yang anda penyelidikan anda sendiri dan mengetahui jika ia berfungsi, atau akan bekerja untuk anda. Saya tidak dikaji secara menyeluruh kesan gabungan ubat yang ditetapkan dan / atau bahan kimia yang tidak asli dengan cuka epal cider atau mana-mana ubat semulajadi lain yang dibincangkan dalam artikel ini atau di laman web ini. Walaupun saya tahu kes dan orang yang telah menggunakan ACV semasa mengambil ubat yang ditetapkan tanpa reaksi negatif, ini tidak bermakna yang sama terpakai kepada semua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar