Minggu, 08 November 2015

Kulat Pemulihan semula jadi kuku

Kulat Pemulihan semula jadi kuku

Mempunyai kulat kuku boleh memalukan. Walaupun ia mungkin kelihatan seperti jangkitan ringan semasa peringkat awal, ia masih boleh menyebabkan ketidakselesaan kecil, dengan tanda-tanda yang boleh dilihat sebagai perubahan warna kuku jari kaki. Jika anda mempunyai jangkitan kulat pada kuku anda, ia adalah dinasihatkan untuk membuat pemeriksaan dengan doktor dan dirawat dengan segera. Bagi kes-kes ringan, anda boleh cuba kaedah semula jadi untuk mengubati jangkitan kulat pada kuku. Berikut adalah beberapa rawatan rumah.

Rendamkan kuku dijangkiti dalam Cuka

Ramai orang telah membuktikan kaedah ini berkesan dalam merawat jangkitan kulat kuku yang sederhana. Ia adalah disyorkan untuk menyerap kuku dijangkiti pada cuka untuk sekurang-kurangnya dua puluh (20) minit setiap hari selama dua (2) minggu sebelum melihat apa-apa penjelasan kuku sebenar. Satu-satunya masalah dengan penawar semulajadi ini ialah ia tidak akan merawat jangkitan kulat kuku berat kerana cuka mempunyai kuasa tidak cukup untuk sampai ke akar jangkitan.

Listerine Mouthwash Kaki Baths

Listerine adalah pencuci mulut antiseptik berkuasa. Ia juga digunakan oleh sesetengah orang dalam menyembuhkan kulat kuku kerana ia adalah lebih murah daripada ubat-ubatan preskripsi. Eucalyptol, Salicyla dan Thymol adalah beberapa bahan-bahan utama Listerine yang dipercayai untuk mengubati jangkitan kulat pada kuku. Kaedah rawatan menggunakan ejen ini adalah untuk berjemur di bawah kuku yang terlibat di dicairkan Listerine untuk sekitar 30 minit sehari selama satu hingga dua minggu.

Bleach kuku jari kaki Kulat Rawatan

Nasib baik, anda boleh menggunakan peluntur dalam merawat kulat kuku jari kaki. Anda boleh melakukan ini dengan mencairkan peluntur di dalam air dan memohon kepada kuku yang dijangkiti. Pastikan untuk memotong kuku anda terlebih dahulu sebelum anda memohon penyelesaian peluntur supaya anda boleh mendedahkan kulat lebih untuk peluntur. Kaedah yang dicadangkan untuk ini adalah menambah bahagian peluntur kepada kira-kira 100 bahagian air di dalam baldi. Rendam kaki anda selama 30 minit sekurang-kurangnya seminggu sekali. Bagi kes-kes yang teruk, ia adalah dinasihatkan untuk rendam kuku dijangkiti untuk penyelesaian peluntur selama 15 hingga 20 minit sehari selama 2 hingga 3 bulan.

Permohonan Minyak Essential

Menggunakan minyak oregano, minyak pokok teh dan minyak pati lain di kawasan yang terjejas boleh membantu dengan ketara pada peringkat awal jangkitan kuku kulat. Hanya memohon minyak pati dan biarkan selama 15 hingga 20 minit setiap hari sehingga anda melihat peningkatan dalam kuku anda. Ini ubat rumah, bagaimanapun, ada pengganti untuk penawar perubatan sebagai hasilnya berbeza jauh.

Walaupun keberkesanan ubat-ubat yang disyorkan kulat kuku semula jadi berbeza dari seorang ke seorang, semua ini secara amnya tidak mempunyai kesan sampingan. Untuk mengubati cepat, ia akan menjadi satu idea yang baik untuk mengambil pelbagai rawatan rumah jangkitan kulat kuku dan rawatan perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar