Minggu, 08 November 2015

Crystal Healing Katil

Crystal Healing Katil

Crystal Bed Healing adalah teknik penyembuhan yang luar biasa dibangunkan oleh salah satu penyembuh yang paling luar biasa Brazil, Joao Teixeira de Faria atau John Allah. Mula dibangunkan pada John klinik Tuhan Casa de Dom Inacio, dalam Abadiânia Goias, Brazil, penyembuhan katil kristal adalah gabungan terapi kristal dan terapi warna, kedua-duanya menggunakan penyembuhan rohani.

Katil kristal itu sendiri adalah katil yang mudah umum kepada pengamal perubatan tenaga dan ahli terapi urut di mana pesakit adalah oleh kain putih di wajah mereka. Di atas katil beberapa senjata tujuh silinder, setiap yang mengandungi kristal, lampu dan penapis warna yang mengarahkan cahaya melalui kristal dan menunjukkan chakra atau tenaga pusat-pusat tubuh manusia. Setiap kristal dan penapis khusus dipilih untuk surat-menyurat dengan kualiti yang positif dan tenaga yang chakra ini. Dengan mengarahkan cahaya melalui kristal, John Tuhan mendapati bahawa dia boleh sifat-sifat 'mengaktifkan' penyembuhan kristal untuk merangsang sistem tenaga badan ke dalam keharmonian.

John dari Allah sendiri adalah penyembuh rohani, atau channeler. Beliau memulakan klinik penyembuhan apabila beliau mendapati bahawa, dengan membuka dirinya kepada kasih ilahi dan positif universal, tenaga ini telah diarahkan oleh Dialah Ia menyembuhkan orang. Dia masih seorang lelaki yang sederhana dan yg melupakan diri sendiri, yang menyatakan bahawa "Saya tidak dapat menyembuhkan sesiapa. Tuhan menyembuhkan, dan dalam kebaikan tak terhingga membenarkan Entiti untuk menyembuhkan dan memujuk adik saya. Saya hanya alat dalam tangan Tuhan Allah." John Tuhan juga mendakwa bahawa dia berada dalam hubungan dengan makhluk baik hati dia memanggil Entiti, atau roh-roh yang telah lalu Penyembuh besar, Doktor dan Malaikat. Ia adalah Entiti ini yang memegang wacana, memberi ceramah, nasihat dan mendiagnosis melalui John dari Tuhan berkaitan dengan Ilahi. Terapi katil kristal-Nya adalah satu lagi cara untuk mengakses bahawa tenaga penyembuhan Ilahi.

Kristal sendiri telah lama dikaitkan dengan penyembuhan, nasib dan kebijaksanaan dan terapi kristal adalah seni yang semakin meningkat penyelidikan ke dalam sifat-sifat hablur menebal. Telah diketahui bahawa kristal membiaskan cahaya dan berayun dengan cara yang khas, dan bahawa pembinaan dalaman mereka adalah unik untuk setiap kristal. Kristal bumi atau geodes contohnya, telah lama dikenali untuk membantu menyembuhkan 'bergetar' pada frekuensi yang sama dengan pusat-pusat tenaga tertentu, atau chakra.

Terapi katil kristal itu sendiri menjadi satu bentuk popular penyembuhan rohani yang meninggalkan pelanggan berasa amat menyeronokkan dan bertenaga. Ia adalah satu bentuk bukan invasif rawatan (tidak ada hubungan sebenar dibuat) dan ia merangsang badan untuk memulihkan diri sendiri dengan cara yang semulajadi: chakra yang pernah disekat atau songsang dirangsang untuk aliran biasa mereka, seterusnya membolehkan tenaga halus mengalir dengan lebih mudah melalui dan seluruh badan. Dalam hal ini terapi katil kristal boleh dianggap satu penyembuhan Reiki.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar