Minggu, 08 November 2015

Top 5 Kaedah Terbaik Untuk Hentikan Berpeluh berlebihan Selamanya

Top 5 Kaedah Terbaik Untuk Hentikan Berpeluh berlebihan Selamanya

Walaupun berpeluh adalah sangat penting untuk menyahtoksikkan badan, peluh berlebihan tidak adalah tanda yang sihat. Lebih-lebih lagi, ia meninggalkan orang yang busuk, kotoran pakaian dan membuat anda kelihatan seseorang yang kurang daripada peduli tentang kebersihan, yang sering jauh dari kebenaran, untuk orang yang mengalami hiperhidrosis.

Ini adalah istilah perubatan yang digunakan untuk peluh berlebihan dan tidak dalam kawalan seseorang. Ia sebenarnya adalah disebabkan oleh aktiviti hyper sistem bersimpati saraf yang mengawal tindakan luar kawal seperti kadar jantung, tekanan darah, tahap kebimbangan dan lain-lain Beberapa kaedah yang terbaik dan sangat mudah untuk menghentikan peluh berlebihan adalah seperti berikut:

1. Meningkatkan Pengambilan air

Daripada pergi untuk minuman berkafein atau buatan berperisa jus dan lain-lain, pergi untuk air tulen. Air boleh membantu dalam menurunkan suhu badan anda yang membantu untuk mengurangkan berpeluh. Jadi, tidak pernah lupa untuk mengambil botol air anda bersama-sama, setiap kali anda keluar.

2. Ambil Hujan Sejuk

Tidak kira jika ia kedengaran pancuran pelik tetapi sejuk benar-benar boleh membantu dalam menghentikan peluh berlebihan. Ia juga boleh menghilangkan bau busuk, peluh mengiringi.

3. Akupunktur

Akupunktur adalah satu teknik yang digunakan secara meluas dikenali untuk menghentikan peluh berlebihan. Ia membantu dalam menenangkan sel-sel otak yang seterusnya menenangkan sistem saraf bersimpati anda. Orang yang mengalami keadaan ini juga boleh cuba yoga kerana itu juga menunjukkan hasil yang berkesan dalam mengawal isu ini.

4. Jangan Stress Out

Semakin tertekan dan saraf anda, lebih aktif sistem saraf simpatetik yang anda akan mendapat dan oleh itu, lebih berpeluh akan dialami. Jadi bertenang dan membantu diri anda menghilangkan masalah ini.

Walau bagaimanapun, jika tiada suatu pun yang bekerja untuk anda, anda sentiasa boleh mengambil jalan keluar dengan ubat-ubatan oral dan rawatan seperti botox, kemusnahan akar saraf, dan sympathectomey. Walau bagaimanapun, melawat doktor anda sebelum mengambil rawatan-rawatan ini kerana mereka bukan sahaja mahal tetapi ada juga mempunyai kesan sampingan.

Saya sendiri peminat besar ubat semula jadi dan saya benar-benar digunakan kaedah itu untuk menyembuhkan hiperhidrosis saya sendiri beberapa bulan yang lalu. Saya telah cuba menggunakan "pil ajaib" atau antiperspirants khas, tetapi apa-apa seolah-olah bekerja.

Apa yang penting untuk memahami, adalah bahawa keberkesanan kaedah ini bergantung kepada tahap hiperhidrosis anda. Sebagai contoh, jika anda mempunyai hiperhidrosis utama, kemudian merawat ia tidak akan menjadi sama seperti sekolah menengah, kerana sebab-sebab yang berbeza, oleh itu rawatan mestilah berbeza serta berkesan, jika tidak, anda tidak akan melihat apa-apa keputusan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar