Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Untuk Dapatkan Bantuan Dari Arthritis Menggunakan Gelatin?

Bagaimana Untuk Dapatkan Bantuan Dari Arthritis Menggunakan Gelatin?

Arthritis adalah penyakit degeneratif yang menyebabkan kesakitan dan radang pada sendi badan. Terdapat dua jenis utama arthritis, iaitu rheumatoid arthritis dan osteoarthritis. Sehingga hari ini, penyelidik tidak dapat untuk mencari punca sebenar atau menyembuhkan untuk artritis. Jadi, apabila ia datang kepada sakit artritis dan radang, rakyat perlu menggunakan kaedah rawatan yang berbeza. Kesakitan yang artritis penghidap pengalaman boleh mengganggu aktiviti kehidupan harian. Walau bagaimanapun, mungkin ada harapan untuk dilaksanakan untuk pesakit artritis. Pada tahun 2000, sebuah syarikat bernama Cole menyusun satu kajian mengenai terapi makanan yang digunakan gelatin untuk merawat artritis. Kajian ini menyatakan bahawa gelatin dapat membantu dalam mengurangkan gejala-gejala artritis.

Arthritis menyebabkan kesan-kesan sampingan yang tidak diingini dan kebanyakan mereka adalah disebabkan oleh ubat-ubatan yang doktor menetapkan. Beberapa daripada mereka adalah ubat-ubatan anti-radang. Ubat-ubatan ini membawa kepada ulser dan masalah usus tertentu. Gelatin mempunyai rekod menyembuhkan kesan sampingan seperti dan tidak menyebabkan apa-apa yang tersendiri. Institut Kebangsaan Kesihatan mengatakan bahawa gelatin telah diluluskan oleh FDA Amerika Syarikat sebagai diet tambahan yang selamat yang orang dewasa yang sihat boleh makan, tetapi ia tidak diluluskan sebagai rawatan untuk sebarang masalah kesihatan, termasuk artritis.

Gelatin didapati dalam pelbagai bentuk seperti pil serbuk dan bentuk gelatin lain. Apabila gelatin dimakan, ia meningkatkan rawan sendi dan ini telah dijumpai di dalam ujian makmal ke atas tikus.

Ia diperbuat daripada kolagen haiwan menggunakan proses saintifik yang berbeza. Walau bagaimanapun, orang-orang yang vegetarian mungkin tidak dapat mengambil terapi gelatin. The gelatin yang digunakan dalam rawatan artritis rheumatoid pada dasarnya bergantung kepada ketersediaan. Ramai orang mendapati bahawa mengambil pil gelatin perlu ditadbir dengan teliti sebelum mereka mengambil makanan mereka. Kebanyakan produk gelatin adalah derivatif haiwan.

Gelatin sebenarnya adalah protein yang digunakan oleh badan manusia keseluruhan. Apabila seseorang menggunakan gelatin, ia ditukar kepada kolagen. Kolagen merupakan komponen utama yang membantu dalam pelonggaran sendi. Jumlah kolagen pada sendi mengurangkan geseran antara tulang-tulang, dan boleh meringankan kesakitan bahawa pengalaman pesakit artritis. Apabila seseorang menggunakan gelatin sebagai diet tambahan semula jadi, ia kembali sebagai sebahagian daripada kolagen untuk sendi. Ia merupakan agen pelincir yang sangat baik.

Pil Gelatin disediakan over-the-kaunter dan botol mungkin kos mana-mana dari $ 5 hingga $ 15. Walau bagaimanapun, gelatin boleh dimakan hanya sekali atau dua kali sehari. Oleh itu, adalah disyorkan bahawa sebelum seseorang mula mengambil gelatin sebagai satu cara untuk mendapatkan bantuan daripada artritis, dia / dia hendaklah terlebih dahulu berunding doktor mereka. Juga, seseorang harus memastikan bahawa gelatin adalah bebas gula, kerana seseorang yang mengalami artritis tidak boleh menambah berat badan. Berat badan yang berlebihan menyebabkan tekanan yang tidak wajar pada sendi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar