Jumat, 06 November 2015

Ambil Penjagaan Diri pada Hari Tahun Baru!

Ambil Penjagaan Diri pada Hari Tahun Baru!

Hooray! Ia adalah masa untuk memulakan tahun baru, penuh dengan peluang, pengalaman hidup baru, dan nasib baik. Saya tahu bahawa ramai daripada anda (termasuk diri saya) suka untuk keluar dan meraikan pada malam 31 Disember. Banyak masa, alkohol termasuk dalam perayaan itu. Walaupun ia adalah satu tradisi untuk minum pada tengah malam, ramai orang pergi ke laut dan mempunyai banyak minum pada malam itu.

Sudah tentu, anda perlu sedar satu cara biasa untuk kekal selamat, seperti tidak memandu dalam keadaan mabuk, dan tinggal di bahagian yang selamat bagi bandar dan menjadi dengan orang yang anda percayai. Jika anda perlu memandu ke mana anda akan berpesta malam itu, sedar perkhidmatan Tow yang memabukkan. Triple A akan menunda kereta anda sehingga 5 batu secara percuma jika anda memanggil mereka di 800-222-4357 dan berkata "Saya memerlukan tunda yg memabukkan." Perkhidmatan ini boleh didapati di utara CA, Nevada, dan Utah. Jika anda tidak berada dalam bidang ini, banyak syarikat-syarikat mempunyai perkhidmatan seperti ini. Satu carian pantas di Google akan membantu anda merancang lebih awal. Walaupun anda adalah banyak lebih jauh daripada 5 batu, ia akan menjadi berbaloi untuk menggunakan perkhidmatan ini. Timbang kos tunda berbanding denda DUI, atau tuntutan mahkamah jika anda kemalangan kereta disebabkan oleh kemalangan yang tidak diduga. Ingat, walaupun seseorang mencecah anda, dan anda didapati tidak mabuk, anda bersalah. Sila sama ada menggunakan perkhidmatan ini, atau mempunyai pemandu yang ditetapkan.

Satu lagi cara untuk selamat adalah pada keesokan harinya. Ramai, ramai orang akan bangun dengan sakit kepala pada 1 Januari. Ramai orang juga akan mencapai sebotol aspirin, ibuprofen, atau Tylenol. BAHAYA, BAHAYA, BAHAYA! Semua ini adalah merosakkan bahagian badan anda yang anda baru sahaja selesai merosakkan malam sebelumnya. Apabila anda minum alkohol yang berlebihan, ia sebahagiannya memakan diri pada dan merengsa lapisan pelindung dalam perut (ia melindungi dari itu ini asid perut sendiri). Aspirin dan ibuprofen juga sangat merosakkan lapisan perut, terutama semasa perut kosong. Jika anda perlu mengambil ini selepas malam minum, pastikan dan mengambil dengan makanan. Makanan yang akan membantu mencairkan kesan ubat. Tylenol lembut pada perut, tetapi merosakkan hati. Selepas malam minum keras, hati anda telah melalui mencukupi. Memberikan masa untuk pulih.

Perkara yang terbaik untuk dilakukan, hanya biarkan badan anda pulih secara semula jadi. Tutup kabinet ubat, dan mempunyai beberapa makanan yang sihat yang ringan, seperti sup, atau beras. Cuba elakkan makanan yang berasid seperti kopi dan jus oren, kerana ini juga boleh menambah kepada kerengsaan perut. Akhir sekali, kembali tidur. Dengar kepada badan anda. Bahawa sakit kepala dan keletihan yang anda rasa, adalah badan anda bercakap kepada anda. Ia tahu apa yang perlu dilakukan.

Ada yang bahagia, menyeronokkan, dan tahun baru selamat!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar