Minggu, 08 November 2015

Satu badan beralkali Dengan PH yang betul Penting

Satu badan beralkali Dengan PH yang betul Penting

Sebuah badan alkali dengan pH yang betul adalah lebih sihat dan lebih berupaya untuk melawan penyakit. Sebahagian daripada anda mungkin tertanya-tanya mengapa ini perkara dan apa kepentingan badan yang beralkali adalah. Jadi, bayangkan untuk seketika, kolam renang yang dikekalkan dengan pembersihan yang tepat pada masanya dan wajar. PH yang sedang diperiksa secara berkala dan diselaraskan seperti yang diperlukan; kolam ini adalah jelas, biru dan cantik. Sekarang bayangkan kolam yang telah diabaikan dan tidak dijaga. Terdapat buih atau acuan yang semakin meningkat di sisi, warna adalah hijau gelap ke coklat dan anda tidak dapat melihat bahagian bawah sama sekali. Badan kita bekerja seperti ini kerana mereka adalah 60 hingga 70 peratus air.

Badan kita memerlukan mineral yang lebih positif seperti, kalsium, kalium, magnesium dan natrium untuk terus bekerja yang terbaik. Walau bagaimanapun, dari masa ke masa, jika tidak makan boleh membangunkan mineral negatif seperti sulfur, fosforus, dan asid hidroklorik untuk menamakan beberapa yang boleh ketegangan dan tekanan daripada badan kita. Apabila ini berlaku paling lemah di dalam badan adalah di mana penyakit atau penyakit boleh menyesuaikan diri.

Apabila cecair badan menjadi lebih berasid badan bertujuan daripada mineral positif yang diperlukan dan mula mengambil mereka daripada di mana pun mereka berada, tulang, hati, otot, dan lain-lain hanya untuk membayar ganti rugi dan melawan mineral asid bangunan sehingga. Dari masa ke masa ini membuka badan sehingga satu atau beberapa penyakit atau penyakit yang berbeza.

Apabila tubuh badan berada dalam julat yang sihat tahap pH harus 7,4-8,0. Dalam julat ini badan semakin apa yang diperlukan dan sel-sel berfungsi dengan baik. Bila-bila masa badan jatuh di bawah 6.8 tubuh bergelut atau sudah adalah bahaya dan perlu perhatian untuk kembali ke tahap optimum sekurang-kurangnya 7.4.

Cara terbaik untuk memastikan badan anda mengekalkan tahap 7.4 adalah melihat pada apa yang anda makan badan anda, makanan yang anda meletakkan ke dalam badan anda. Terdapat beberapa makanan yang akan memberi makan kepada asid dan ada yang akan memberi makan sebelah alkali badan anda, belajar perbezaan supaya anda boleh menjaga tubuh anda pada tahap yang paling sihat mungkin.

Ia seolah-olah pepatah lama, anda adalah apa yang anda makan masih benar hingga ke hari ini. Jika anda makan makanan yang sihat tubuh anda akan bertindak balas dan membuat ia mudah untuk anda untuk mengekalkan badan yang beralkali dengan tahap pH yang betul. Oleh itu, mengambil penjagaan dan berasa hebat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar