Minggu, 08 November 2015

Berurusan Dengan Gejala Jangkitan saluran kencing

Berurusan Dengan Gejala Jangkitan saluran kencing

Jangkitan saluran kencing adalah salah satu jangkitan yang paling biasa bahawa wanita mendapatkan. Mereka boleh menyerang pada semua peringkat umur dan juga orang-orang mendapatkan mereka, walaupun itu adalah lebih jarang berlaku (semata-mata kerana anatomi). Vagina juga berfungsi sebagai persekitaran yang lebih sesuai untuk bakteria untuk berkembang maju. Cara yang biasa yang ia merebak dari kolam renang dan kolam air panas yang telah dicemari oleh seseorang sebelum ini.

Saluran kencing biasanya sangat steril tetapi jika ia bersentuhan dengan bakteria yang entah bagaimana menguruskan untuk mencari ia ke bawah uretra ia kemungkinan besar akan membiak dengan cepat dan merebak. Ia merupakan keadaan yang sukar untuk mendiagnosis kerana ia mempunyai banyak simptom yang sama seperti banyak keadaan lain. Cara terbaik untuk memastikan adalah untuk mendapatkan pendidikan mengenai gejala dan apa yang anda sedang mengalami. Gejala yang paling biasa dan menyakitkan hati adalah perasaan yang berterusan perlu untuk membuang air kecil. Badan anda sedang cuba untuk mengusir apa yang sedikit air kencing ada di dalam pundi kencing anda untuk memastikan bakteria mendapat keluar. Ia seolah-olah badan anda sedang bermain helah kejam pada anda kerana sebaik sahaja anda selesai peeing keluar air kencing sedikit anda mempunyai dalam anda, anda berasa keperluan segera untuk melakukannya sekali lagi, dan lagi. Satu lagi perasaan yang dahsyat adalah perasaan terbakar semasa kencing yang menjadi lebih teruk menjelang akhir. Anda sering akan mencari warna yang tidak berapa tepat sama ada: ia adalah sama ada mendung atau warna yang lebih gelap daripada biasa. Ini boleh menjadi nanah atau darah dan adalah tanda yang paling kuat bahawa perkara yang tidak berapa betul. Jika ia berbau benar-benar buruk juga yang boleh menjadi tanda yang kuat juga. Kesakitan boleh menyeksa dan seolah-olah berpunca daripada perut supaya mengambil ubat penahan sakit ringan boleh membantu perkara-perkara sebelum anda dapat melihat seorang doktor sebenar atau mendapatkan rawatan.

Untuk mengelakkan ia daripada berlaku lagi periksa regimen kebersihan diri anda, minum air banyak dan makan makanan yang baik. Ini adalah pencegahan terbaik. Tanda-tanda jangkitan saluran kencing boleh membuat hidup benar-benar tidak selesa jadi ia bernilai menyelesaikan ia awal dan menjalankan dengan kehidupan anda. Hari-hari ini rawatan yang ada adalah murah, amat berkesan dan bekerja cepat. Penyelesaian yang paling biasa adalah antibiotik tetapi ubat semula jadi boleh bekerja juga. Satu pundi kencing yang tidak dirawat atau jangkitan saluran kencing boleh dengan cepat merebak ke buah pinggang anda yang merupakan sesuatu untuk mengelakkan di semua kos. Menyelesaikan UTI anda hari ini ...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar