Minggu, 08 November 2015

Kembali Kesan Pembedahan Side

Kembali Kesan Pembedahan Side

Kesan-kesan sampingan pembedahan belakang boleh menjadi cemerlang. Kesakitan dan ketidakselesaan boleh disebabkan oleh pembedahan manakala badan yang cuba untuk sembuh.

Kesan-kesan sampingan boleh menjadi hasil daripada pembedahan itu sendiri, atau perubahan yang berlaku dalam badan. Individu boleh mengalami sakit belakang untuk beberapa tahun akan datang.

Apa yang kesan sampingan yang biasa dilihat selepas pembedahan kembali?

Kesan sampingan yang biasa dilihat selepas pembedahan belakang termasuk sakit belakang, pergerakan, dan kerosakan saraf berkurangan. Setiap individu akan mengendalikan pembedahan belakang yang berbeza. Setiap akan pulih pada kadar yang berbeza bergantung kepada bagaimana badan mereka mengendalikan perubahan itu.

Paling biasa, sakit belakang dan ketidakselesaan atas senarai untuk ramai pesakit selepas pembedahan. Pembedahan belakang akan berbeza mengikut prosedur termasuk campuran tulang belakang, meningkatkan ruang cakera, penempatan perkakasan, penyingkiran cakera, serta pembersihan ruang saraf dan terusan.

Mobiliti biasanya menurun selepas kebanyakan bentuk pembedahan belakang. Individu akan mencari mereka bergerak perlahan dan otot mereka mesti mendapatkan semula kekuatan dan fungsi setiap hari. Kekejangan dan ketegangan tinggal di seluruh otot belakang, yang memberi kesan banyak badan.

Boleh membantu regangan badan selepas pembedahan kembali?

Pemulihan daripada pembedahan boleh mengambil tahun untuk individu. Setiap orang akan mempunyai yang berbeza selepas pelan penjagaan. Pada satu ketika dalam program jagaan lanjutan, kebanyakan individu akan mempunyai senaman regangan untuk membantu belakang dan badan.

Gentle regangan digunakan pada awal regangan terapi. Apabila badan telah sembuh mencukupi, tambahan regangan akan membantu otot belakang untuk mendapatkan semula fungsi lebih. Regangan bagi sesetengah individu akan berlaku dengan menggunakan sistem penyongsangan.

Faedah terapi penyongsangan hantar pesakit -surgery

Terapi penyongsangan memberikan kelegaan kepada individu yang mempunyai pembedahan belakang dalam kehidupan mereka. Bagi sesetengah pesakit, terapi penyongsangan adalah satu-satunya perkara yang mereka telah mendapati bahawa membantu tubuh untuk kekal sakit percuma. Individu kerap menggunakan jadual penyongsangan untuk sesi terapi rutin.

Sesi terapi membolehkan orang untuk secara beransur-ansur meletakkan badan dalam kedudukan terbalik. Pengguna kemudian akan membolehkan tubuh untuk berehat untuk jangka masa yang pendek semasa proses penyongsangan. Bilangan sesi dan berapa lama setiap sesi berlangsung akan berbeza mengikut keperluan individu.

Dengan melakukan sesi biasa, otot belakang dibenarkan untuk "menghulurkan". Sakit lega dengan mengambil tekanan luar saraf dalam belakang. Pesakit juga mempunyai keupayaan untuk membolehkan seluruh badan untuk berehat semasa waktu ini.

Kesan sampingan pembedahan belakang dapat dikurangkan dengan meletakkan badan dalam keadaan semula jadi penyongsangan. Aliran darah bertambah membantu sistem organ utama dalam badan juga. Peningkatan aliran darah ke otot-otot membolehkan penyembuhan lebih berlaku. Hasilnya ialah seseorang yang berasa segar dan lega dengan ketidakselesaan menurun kembali.

Jika anda mempunyai sejarah pembedahan belakang dan telah dikeluarkan oleh doktor anda untuk melakukan senaman regangan, menggunakan terapi penyongsangan boleh memberikan kelegaan daripada kekejangan otot dan sakit belakang. Ia boleh menyediakan satu cara untuk otot anda secara semula jadi diregangkan dan santai. Sesi penyongsangan membolehkan anda untuk menjaga belakang anda dalam bentuk yang besar dengan keputusan jangka panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar