Minggu, 08 November 2015

Kebaikan Biji Chia

Kebaikan Biji Chia

Biji Chia digunakan untuk menjadi makanan pokok bagi Aztec dan Maya lama dahulu. Tumbuhan tumbuh di sepanjang tebing sungai di kawasan seperti tengah dan selatan Mexico dan Guatemala. The herba tahunan yang dikenali sebagai hispanica Salvia L, atau lebih dikenali sebagai Salba atau Chia; yang dipunyai oleh keluarga pudina.

Anda mungkin ingat mereka pada akhir tahun 1970-an tujuan satu-satunya mereka boleh menjadi terkenal 'chia haiwan. Benih chia telah diletakkan di dalam sebuah terra cotta bekas animasi katakan berbentuk seperti domba, apabila disiram benih chia akan bercambah melalui lubang-lubang di bahagian atas bekas; memberi rupa bulu biri-biri. Amerika Utara benar-benar tidak sedar faedah kesihatan yang melampau benih chia itu.

Mengapa biji Chia baik untuk mengurangkan berat badan?

Biji hitam dan putih kecil mempunyai tindakan gelling unik. Apabila anda meletakkan benih Chia dalam air, mereka mengembangkan dan benih membentuk gel salutan sekitar diri mereka sendiri; apabila di dalam rongga perut anda, anda akan berasa kenyang untuk jangka masa yang panjang. Gel sendiri tidak mempunyai kalori atau rasa. Inilah sebabnya mengapa benih boleh dicampur dengan mana-mana jenis makanan. Yang paling biasa digunakan untuk benih chia telah menambah mereka ke smoothies; yang memberikan mereka kelikatan walaupun pada suhu bilik.

Apa yang baik tentang Biji Chia (CS)?

* Great untuk mengurangkan berat badan! Kelikatan. Kurang kalori yang diambil
* BEBAS GLUTEN
* Kesan positif ke atas penyakit kencing manis, tahap kolesterol darah, tekanan darah tinggi
* Kesan positif ke atas osteoporosis, kemurungan, payudara, kolon dan kanser prostat
* 2 sudu besar. Chia Seed Tepung (CSF) = 4g serat tinggi
* 2 sudu besar. CSF = 63mgs kalsium atau lebih daripada 2 gelas susu atau 120% RDA untuk kanak-kanak
* 2 kali jumlah kalium dari satu pisang
* 2 sudu besar. CSF = 3g protein
* 3 kali jumlah antioksidan blueberry
* 3-4 kali jumlah besi bayam
* Hampir sempurna yang seimbang omega-3 dan omega-6 asid lemak, yang bio-penyerapan bergantung kepada satu sama lain

Omega-3: Omega-6 asid lemak

Kita sering berfikir Omega-3 minyak atau asid lemak sebagai 'bahawa minyak sihat dalam ikan. Berita baik adalah bahawa Chia adalah tumbuhan-sumber terkaya asid lemak. Satu hidangan dua sudu tepung Chia Seed mempunyai 530 miligram (0.53 gram) omega-3, itu penuh 30% daripada pengambilan harian yang disyorkan untuk lelaki dan 50% wanita. CS mempunyai hampir sempurna seimbang Omega 3 dan omega6 asid lemak nisbah, yang bergantung kepada satu sama lain untuk penyerapan bio. Asid lemak ini sangat penting bagi perlindungan dan penyelenggaraan sistem kardiovaskular.
Menyediakan A Lot Tenaga

Chia mempunyai jumlah yang sangat tinggi protein lengkap. Protein ini akan meningkatkan tahap tenaga anda. Kerana Chia mempunyai protein lengkap, serta vitamin, mineral, ini menggabungkan ke dalam sumber makanan yang akan menyediakan banyak tenaga untuk masa yang lama. Unggul kualiti protein gandum, jagung, beras, oat, barli, Amaranth, rami dan soya
Anti-oksidan

Sebahagian besar daripada kita sedar bahawa beri biru dan buah-buahan eksotik mempunyai jumlah yang tinggi anti-oksida. Meneka, apa Chia kaya dengan anti-oksidan juga! Chia juga menawarkan senjata melawan penyakit antioksidan, termasuk asid klorogenik, asid caffeic, myricetin, quercetin dan flavonol.

Ini senjata anti-oksidan membantu mencegah kerosakan radikal bebas dalam badan anda. Jika radikal bebas yang membolehkan untuk menduduki badan anda untuk tempoh yang lama; radang, sistem imun yang lemah dan bermulanya mundur mudah dalam badan; boleh menjadi result.Chia akhirnya, boleh membantu anda untuk menelan cukup anti-oksidan untuk menyerap radikal bebas.

Membuat Chia Sebahagian Daripada Diet Anda

Chia, seperti hati hem, adalah salah satu makanan kuasa alam semula jadi, dan kami menggesa anda untuk mula menggunakannya.

Anda juga boleh berkeras dengan makanan kesihatan yang dipanggang anda melalui penggunaan Nuchia asal Chia Seed Flour - ia adalah tepung pelbagai bijirin yang termasuk organik tepung beras perang dan Chia tepung. Adalah lebih baik untuk membakar dan boleh menggantikan keseluruhan tepung gandum cawan untuk cawan. Ia mengandungi semua nutrien daripada Nuchia 100% Chia Seed Flour. Di samping itu, kedua-dua jenis mempunyai rasa yang neutral dan bau, dan adalah bebas daripada: gluten, gandum, natrium, gula, GM dan trans-lemak. Setiap jenis tepung pandai membuat dan rasa hampir sama dengan gandum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar