Minggu, 08 November 2015

Cara semulajadi Menghilangkan Kutu Kepala

Cara semulajadi Menghilangkan Kutu Kepala

Sekolah boleh menjadi satu pengalaman pembelajaran yang sangat menyeronokkan untuk kanak-kanak. Di sana, mereka belajar bagaimana untuk membaca dengan betul dan menulis serta lain-lain mata pelajaran yang lebih maju seperti Sejarah, Sains, Seni, dan lain-lain Mereka juga belajar bagaimana untuk berinteraksi dengan kanak-kanak lain juga dikenali sebagai bersosial di mana mereka belajar pengalaman yang berbeza dalam kehidupan.

Tetapi tumpuan utama saya ingin menunjukkan seluruh adalah hakikat bahawa di sekolah, anak anda mungkin dijangkiti kutu. Wabak kutu di sekolah akan menjadi keadaan yang mengecewakan untuk semua orang. Seorang kanak-kanak yang dijangkiti dari wabak sekolah kutu juga akan menjangkiti keluarga mereka sendiri di rumah.

Untuk menyediakan anda membuang kutu kepala, di sini adalah beberapa rawatan rumah yang anda akan mahu mencuba.

Minyak Zaitun / Mayonis / Cuka
Ketiga-tiga ubat kedengaran lebih seperti memasak bahan-bahan daripada kepala rawatan kutu tetapi mereka melakukan kerja. Semua ini tiga rawatan secara langsung digunakan pada rambut bagi jumlah masa yang tertentu:
• Minyak zaitun (15 min)
• Mayonis (2 jam)
• Cuka (1 jam)

Semua yang anda perlu lakukan adalah mencurahkan jumlah yang baik daripada mana-mana tiga rawatan dan urut rambut anda untuk mendapatkannya untuk setiap helai dan seluruh kulit kepala anda. Tutup dengan topi mandi untuk memastikan kutu dan telur kutu sepenuhnya dilindungi dalam mereka supaya mereka akan mati sesak nafas. Selepas itu, teliti mencuci rambut anda dengan syampu sebaik-baiknya Vaseline untuk membersihkan rambut anda dan bau minyak zaitun, mayonis, atau cuka.

Rawatan ini anda mungkin mendapati agak tidak kemas kerana mayonis akan melekit dan bau minyak zaitun dan cuka mungkin beberapa lama untuk membersihkan tetapi ia akan membantu anda untuk menghapuskan orang-orang kutu dan kutu rambut anda percuma. Anda tidak perlu kecewa pada menghilangkan kutu kepala anak anda, ada cara semulajadi untuk merawat ia jadi jangan bimbang mengenainya.

Masalah kesihatan lain yang memberi kesan kepada rakyat adalah kulat kuku jari kaki dan sindrom usus terganggu. Kedua-dua juga dalam senarai popular isu-isu kesihatan yang orang mencari cara-cara semula jadi untuk merawat selain kutu. Tidak perlu mengambil jalan keluar dengan lebih banyak langkah drastik seperti produk berjenama dengan bahan kimia berbahaya dan kesan sampingan.

Berikut adalah pautan kepada artikel yang berkaitan mengenai rawatan untuk kulat kuku jari kaki dan sindrom usus terganggu. Klik setiap pautan untuk mengetahui cara semula jadi untuk merawat mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar