Minggu, 08 November 2015

Tambahan Tenaga Great Semua Asli

Tambahan Tenaga Great Semua Asli

Semua makanan tambahan tenaga semula jadi adalah produk yang digunakan orang untuk meningkatkan tenaga dan kecerdasan mental. Produk-produk ini datang dalam bentuk yang berbeza seperti sama ada minuman, serbuk dan juga pil. Terdapat beberapa makanan tambahan semula jadi untuk meningkatkan tenaga yang terdapat di pasaran, kebanyakan yang boleh dibeli di kaunter tersebut pada harga yang berpatutan. Salah satu makanan tambahan semula jadi untuk tenaga adalah ginseng, atau Panax kerana ia juga dikenali. Ekstrak Ginseng sama ada boleh diambil sebagai pil atau dibancuh sebagai teh untuk memberi kesannya tenaga. Tambahan ini diekstrak daripada akar tumbuhan ginseng dan ia digunakan untuk membuat pelbagai lebih makanan tambahan kaunter. Walau bagaimanapun, ia juga boleh diambil dalam bentuk semula jadi untuk meningkatkan tahap tenaga dan stamina. Ginseng merupakan adaptogen, yang adalah untuk mengatakan bahawa ia membantu badan dalam mengendalikan tekanan dengan cara yang cekap. Selain menggiatkan semula tahap tenaga anda, ia mengandungi imun meningkatkan sifat-sifat yang membantu untuk melindungi badan anda daripada penyakit.

Yerba mate teh merupakan satu lagi makanan tambahan semulajadi yang berasal dari tumbuhan paraguariensis itu. Teh ini adalah minuman yang paling popular yang mengandungi sebatian daripada keluarga xanthine, seperti theombromine, kafein dan teofilin. Teh ini tidak mempunyai kandungan kafein yang sangat tinggi, tetapi mempunyai kesan sampingan yang kurang daripada minuman berkafein lain. Ini adalah kerana ia mempunyai monoamine oxidase menghalang hartanah. Teh Yerba juga kaya dengan magnesium, kalium dan mangan.

Kopi juga satu lagi penggalak tenaga semulajadi yang diperbuat daripada biji kopi dipanggang. Kopi tidak mengandungi kafein yang meningkatkan kewaspadaan dan meningkatkan keupayaan untuk melawan keletihan. Kafein bertindak dengan menghalang pemecahan utusan kimia tertentu di dalam atau di luar sel-sel. Apabila seseorang berada di bawah banyak tekanan, kafein membantu dalam mengukuhkan melawan atau penerbangan tindak balas badan. Tahap tenaga meningkat dengan sambutan yang ia mencetuskan yang menjejaskan adrenalina dan norepinephrine kesan pada jantung menyebabkan ia membekalkan darah lebih oksigen kepada sel. Makanan tambahan lain yang kaya dengan kafein adalah mereka yang mengandungi ekstrak guarana. Guarana mempunyai dua kali ganda jumlah kafein yang terkandung dalam kopi, tetapi jika diambil secara berlebihan, ia boleh menyebabkan gangguan tidur dan cemas.

Makanan tambahan lain yang jatuh dalam kategori semua makanan tambahan tenaga semula jadi adalah vitamin B. Ini adalah kumpulan 8 vitamin yang membantu dalam meningkatkan tahap tenaga badan. Makanan tambahan bekerja terbaik jika diambil bersama vitamin lain. Asid amino adalah penting dalam pembinaan otot dan mengurangkan keletihan. Cartanine adalah asid amino yang berguna dalam pengeluaran tenaga di dalam sel-sel badan. Orang yang mengalami sindrom keletihan kronik boleh mendapat manfaat banyak daripada makanan tambahan cartanine untuk membantu tahap rangsangan tenaga.

Makanan tambahan Spirulina kaya dengan protein dan vitamin B12 dan juga mineral lain. Mineral vitamin yang terkandung di dalam alga unisel dan banyak menjadikannya sebagai penggalak tenaga yang besar. Semua ini makanan tambahan tenaga semulajadi yang baik untuk meningkatkan tahap tenaga badan. Tetapi beberapa cenderung untuk kuali cepat daripada yang lain, sementara yang lain memerlukan pengambilan untuk meningkatkan tahap tenaga anda. Ia adalah sangat penting untuk berunding dengan doktor anda sebelum menggunakan mana-mana semua makanan tambahan tenaga semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar