Minggu, 08 November 2015

Epsom Salt: A Remedy Asli

Epsom Salt: A Remedy Asli

Garam Epsom adalah sangat popular di banyak tempat di dunia apabila ia datang kepada perubatan, pertanian dan juga dalam isu-isu marin. Ini jenis garam pada asasnya terdiri daripada magnesium, sulfur dan oksigen. Istilah garam tidak adalah istilah perubatan atau jangka kimia. Namanya diambil dari tempat di mana ia ditemui; di Epsom, England. Di dunia, terdapat banyak orang yang kagum dengan ia, dan juga, menikmati beberapa kegunaannya. Jika anda hanya akan cuba menggunakan garam Epsom dalam bidang pertanian, anda akan melihat bagaimana menakjubkan ia adalah. Terdapat banyak tumbuh-tumbuhan pertanian yang memerlukan banyak magnesium; seperti tomato dan kentang. Jika anda meletakkan beberapa di atas tanah, keperluan mereka tumbuh-tumbuhan akan disediakan untuk. Secara umum, mereka sangat berguna dalam tumbuh-tumbuhan kerana kandungan magnesium.

Ia adalah satu fakta umum bahawa magnesium yang diperlukan oleh tumbuh-tumbuhan untuk menghasilkan klorofil. Anda mungkin atau mungkin tidak tahu, tetapi ia telah dikaji bahawa klorofil adalah sangat penting dalam proses fotosintesis. Dengan cara itu, magnesium adalah penting; oleh itu, garam Epsom adalah penting. Satu lagi kegunaan praktikal ini jenis garam adalah dengan meletakkannya di dalam akuarium yang mengandungi organisma yang dianggap sebagai pengguna magnesium yang tinggi. Garam ini ditambah untuk mengekalkan tahap magnesium terutamanya jika terdapat batu karang keras hadir. Penggunaan yang paling popular garam Epsom adalah menyembuhkan keradangan gout. Yang dilakukan dengan merendam kaki gout yang terjejas di dalam air dengan garam Epsom.

Garam ini akan diserap oleh kulit anda. Setiap individu yang menghidap radang gout telah meningkat kecekapan garam Epsom dalam mengurangkan kesakitan dan bengkak yang mereka alami. Perlahan-lahan, tetapi dengan penggunaan berterusan garam ini, radang gout telah menakjubkan berkurangan. Ini adalah juga sangat berkesan dalam menghapuskan keluar toksin yang berbahaya di dalam badan. Ia juga dipercayai bahawa garam ini membantu dalam mengawal selia aktiviti lebih daripada tiga ratus enzim di dalam tubuh.

Penemuan mereka telah membawa kelegaan begitu banyak untuk individu-individu yang telah mengalami keradangan gout untuk tempoh masa yang panjang. Selepas banyak kali percubaan dan eksperimen, mereka mendapati bahawa garam Epsom adalah amat berkesan dalam melegakan kesakitan dan bengkak gout. Gout-keradangan adalah satu bentuk artritis; tidak semua orang tahu, tetapi artritis pada asasnya disebabkan oleh kekurangan magnesium dalam badan. Itu adalah asas mengapa pakar-pakar perubatan mencadangkan garam Epsom sebagai penawar kepada masalah itu sejak garam ini dikenali sebagai kaya dengan magnesium. Jika ini diserap oleh kulit, kandungan magnesium dalam badan akan meningkat; oleh itu, ia kini akan membantu dalam menyembuhkan radang sendi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar