Minggu, 08 November 2015

Cara-cara yang layak untuk menjadi lebih tinggi

Cara-cara yang layak untuk menjadi lebih tinggi

Pilihan ini akan membincangkan beberapa cara untuk menjadi lebih tinggi selama-lamanya. Walau bagaimanapun, kelebihan, kelemahan, ancaman dan peluang daripada setiap cara perlu dilihat dengan teliti supaya dapat melihat mana yang sesuai dengan keperluan kita yang terbaik dan yang kita boleh benar-benar beruang. Beberapa faktor yang perlu dipertimbangkan adalah praktikal, kebolehgunaan, bahaya, dan kos.

Regangan tiruan dan pembedahan anggota badan. Ubat ini diberikan jika doktor anda mendapati tulang anda terlalu pendek, atau panjang mereka adalah jauh di bawah paras normal. Dalam proses itu, tulang yang rosak dan kemudian ditugaskan semula dengan rod keluli menahan mereka di antara. Kadar kejayaan adalah agak tinggi, bermakna anda dijamin keuntungan tinggi. Tetapi ini adalah benar-benar menyakitkan. Sehingga ke tahap ini, proses ini boleh dianggap sebagai satu prosedur hit atau miss kerana beberapa doktor, menurut kajian, melakukan pembedahan itu walaupun tanpa menjalankan latihan dan pendidikan yang menyeluruh. Jika anda bercadang untuk menjalani apa-apa pembedahan, mengetahui latar belakang doktor anda.

Terapi hormon pertumbuhan. Hormon A adalah bahan kimia yang berlaku secara semula jadi di dalam badan yang dihasilkan dan dikeluarkan oleh organ-organ atau tisu yang mengawal aktiviti organ-organ atau sel-sel di bahagian lain badan. Jumlah hormon yang dirembeskan oleh kelenjar pituitari ditentukan oleh diet seseorang, tidur, berehat, dan aktiviti fizikal. Beberapa jalan keluar dengan terapi hormon pertumbuhan. Ini adalah perlu apabila tanda-tanda pertumbuhan kehilangan hormon dimanifestasikan. Gejala tersebut termasuk artritis dan dengan perkembangan dan penuaan daripada ciri-ciri wajah. Memandangkan bahawa terdapat satu kerugian yang besar hormon pertumbuhan, maka orang itu hendaklah mengalami pertumbuhan terbantut dan dengan itu, kurang ketinggian. Salah satu cara untuk menjadi lebih tinggi yang juga berlaku untuk menjadi penawar kepada keadaan seperti itu adalah oleh hormon pentadbiran untuk mencapai tahap yang normal hormon dalam badan. Walau bagaimanapun, ini hanya akan berkesan jika dilakukan kepada orang yang masih mampu pertumbuhan fizikal. Hormon pertumbuhan, apabila disuntik kepada seseorang yang telah berhenti berkembang kemungkinan besar akan mendorong acromegaly, penyakit yang merembeskan terlalu banyak hormon.

Pemakanan yang baik, senaman dan rehat yang cukup. Mungkin, ini adalah pilihan yang paling murah di tangan. Jika seseorang itu masih pada fasa pertumbuhan, memaksimumkan kemungkinan dan mempunyai pengambilan yang seimbang makanan berkhasiat, melibatkan diri dalam aktiviti fizikal, dan berehat pada jangka masa yang tetap. Makanan perlu diperkaya dengan vitamin dan mineral yang mencukupi, terutamanya kalsium. Latihan seperti permainan bola, berenang dan regangan adalah cara yang berkesan untuk menjadi lebih tinggi. Dan akhir sekali, tidur dengan panjang lebar yang sepatutnya dan dengan postur yang betul membantu banyak dalam rembesan dan penyerapan hormon.

Helah tersebut di atas akan membantu anda mendapatkan lebih tinggi bagaimanapun, mungkin memerlukan masa dan wang. Oleh itu, mengambil kira apa yang anda perlukan dan apa yang ada padamu, supaya anda boleh membuat keputusan dengan berkesan yang anda akan memilih untuk mendapatkan yang lebih tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar