Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Home Untuk Kembung, Mudah dan Mudah Penyembuhan Asli

Pemulihan Home Untuk Kembung, Mudah dan Mudah Penyembuhan Asli

Bengkak di kawasan perut disebabkan oleh gas atau cecair yang berlebihan dikenali sebagai kembung. Perut diperketatkan boleh menyebabkan rasa tidak selesa dan boleh membuat ia benar-benar sukar untuk sama ada duduk atau berjalan-jalan. Crohn penyakit dan gastrousus saluran penderitaan juga boleh menyebabkan kembung. Ia juga boleh menyebabkan sakit yang tajam di dalam perut. Beberapa gejala biasa kembung adalah; keletihan, najis menjadi gelap, sakit dada, sakit perut, cirit-birit, senak, muntah, masalah pernafasan dan kesukaran bersendawa dan menelan.

Pemulihan kembung Utama

Terdapat beberapa rawatan rumah untuk kembung yang boleh menjadi sangat berkesan jika diikuti dengan betul. Beberapa rawatan rumah biasa bagi kembung adalah:

1. Salah satu rawatan rumah yang paling berkesan untuk kembung adalah pengambilan teh halia. Pengambilan teh halia melegakan kembung dengan meninggalkan kesan pemanasan pada sistem penghadaman. Kesan pemanasan keputusan ke dalam pengeluaran enzim penghadaman yang meningkatkan dan meningkatkan penghadaman makanan.

2. Pengambilan campuran berasaskan kayu manis, madu dan air secara teratur juga sangat membantu dalam melegakan ketidakselesaan yang disebabkan oleh kembung.

3. daun Bay juga sangat membantu dalam menyebabkan kelegaan daripada kembung. Hanya rebus secawan air dan kemudian menambah daun bay untuk air ini. Tunggu selama lima minit dan minum keseluruhan cawan dalam satu penetapan. Ingat untuk tidak berbaring selama sekurang-kurangnya satu jam selepas memakan campuran ini. Kekal dalam kedudukan menegak akan membantu gas untuk keluar lebih cepat.

4. Teh Chamomile dianggap sebagai salah satu daripada rawatan rumah berkesan untuk kembung. Apa yang perlu anda lakukan adalah mengambil teh chamomile dua kali sehari. Satu pada waktu pagi dan satu sebelum tidur.

5. Peppermint teh juga merupakan salah satu rawatan rumah berkesan untuk kembung. Ia melegakan otot-otot badan anda dan membolehkan badan anda untuk melepaskan gas penghadaman. Hanya rebus secawan air dengan beberapa daun pudina kering (satu sudu teh) di dalamnya. Biarkan ia mendidih selama sepuluh minit dan kemudian ketegangan teh ini. Minum teh ini selama empat hingga lima kali sehari. Teh ini adalah lebih berkesan jika anda mengambilnya sebelum makan.

6. Kunyit adalah juga sangat berkesan dalam merawat kembung. Ia kaya dengan nutrien dan vitamin seperti protein, asid folik, zat besi, vitamin C dan kalsium. Vitamin dan nutrien membantu meningkatkan fungsi sistem penghadaman.

7. Adas teh, diketahui mempunyai sifat pencernaan dan amat berkesan dalam memberi kelegaan daripada kembung.

8. Minum banyak air dan makan buah-buahan dan sayur-sayuran berdaun hijau. Buttermilk juga sangat membantu dalam memerangi kembung.

9. Elakkan makan makanan yang menyusahkan seperti saderi, kacang, produk tenusu, aprikot dan Brussels bercambah. Jangan minum minuman berkarbonat.

10. Elakkan produk tembakau dan merokok.

11. benih Carom diketahui mempunyai thymol yang bertindak sebagai anti-bakteria dan sangat berkesan dalam mengubati masalah sistem penghadaman. Oleh itu memakan biji karom dicampur dalam air dengan sedikit garam hitam boleh menjadi sangat membantu dalam merawat kembung.

12. Cardamom juga merupakan salah satu rawatan rumah berkesan untuk kembung. Ia menstabilkan asid perut anda dan sangat membantu dalam merawat kembung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar