Minggu, 08 November 2015

Selamat datang ke World of Aromatherapy Essential Oils dan

Selamat datang ke World of Aromatherapy Essential Oils dan

Apakah aromaterapi dan bagaimana ia boleh memberi manfaat kepada sesiapa sahaja dan semua orang di dunia ini tertekan kita hidup dalam? Pendek kata, aromaterapi adalah satu bentuk yang sangat kuno perubatan alternatif yang menggunakan bahan-bahan tumbuhan yang tidak menentu, yang dikenali sebagai minyak pati, dan sebatian aromatik lain untuk tujuan mengubah seseorang minda, badan dan semangat. Saya tidak bercakap tentang apa-apa yang haram seperti penggunaan 'dadah' yang juga boleh mengubah fikiran orang, badan dan semangat ... dan tidak dengan cara yang baik. Saya masih belum membangunkan kes munchies daripada penggunaan aromaterapi.

Minyak pati yang didapati secara semula jadi dalam tumbuh-tumbuhan, pokok, buah-buahan, dan sayur-sayuran dan komponen mereka membantu melindungi tumbuh-tumbuhan mereka dari penyakit dan serangga. Minyak ini juga tumbuh-tumbuhan membantu tumbuh sepanjang hayat mereka. Minyak pati yang diekstrak daripada tumbuh-tumbuhan melalui penyulingan wap, yang membuat mereka sangat pekat dan berguna untuk urut apabila digabungkan dengan asas atau minyak pembawa dan aromaterapi.

Terdapat banyak manfaat dalam menggunakan minyak pati dalam aromaterapi sebagai satu bentuk alternatif ubat Aromatherapy boleh meningkatkan kekebalan tubuh, pernafasan dan sistem peredaran darah. Ia boleh melegakan ketidakselesaan kecil, berilah tempoh tekanan, meningkatkan mood anda, dan mengimbangi kesejahteraan anda. Aromaterapi tidak boleh menyembuhkan atau menyembuhkan penyakit utama, tetapi ia berkesan dalam banyak ketidakselesaan kita menderita akibat orang-orang penyakit.

Minyak pati digunakan terutamanya dalam dua cara. Permohonan Topikal dan pelbagai bentuk penyebaran. Penyebaran adalah proses bersurai minyak supaya aroma mereka mengisi bilik atau kawasan yang mempunyai wangian semula jadi. Dari yang mudah kepada rumit, banyak kaedah yang berbeza wujud untuk meresap minyak pati ke dalam sebuah bilik.

Tiga kaedah mudah wujud yang boleh dilakukan dengan perkara yang anda mungkin sudah ada di dalam rumah anda. Di samping itu, terdapat banyak peresap dan peranti meresap boleh dibeli daripada vendor aromaterapi.

Aromaterapi juga 'hijau' dengan menggunakan semua minyak semula jadi yang disuling dari bahagian tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran, biji, dan pokok. Saya mendapati banyak kegunaan bagi minyak ini digunakan dalam aromaterapi dengan menggunakan mereka untuk membuat pencuci rumah semula jadi, penyegar udara, hidangan dan dobi sabun, salap bibir, minyak wangi, dan juga deodoran. Aromaterapi adalah mudah, selamat dan berkesan untuk semua orang hampir. Reaksi alahan kepada minyak pati adalah amat jarang berlaku dan terdapat populariti yang semakin meningkat dari tahun ke tahun sebagai orang mencari cara yang selamat dan semula jadi untuk menggalakkan gaya hidup yang sihat.

Aromaterapi tidak hanya lulus fad. Ia telah diamalkan dalam satu bentuk atau yang lain selama lebih 6000 tahun. Hari ini, aromaterapi adalah dianggap sebagai salah satu bentuk yang paling popular terapi alternatif. Dua dekad yang lalu telah menyaksikan minat yang melonjak dalam dan amalan kaedah penyembuhan semula jadi melalui minyak aromaterapi. Ubat-ubatan tumbuhan dilihat sebagai agak ketinggalan zaman, tetapi telah diperbaharui kepentingan lewat. Terapi alternatif secara amnya semakin meningkat dalam populariti sebagai orang menyedari bahawa perubatan barat tidak mempunyai semua jawapan dan sering merawat gejala sahaja.

Bersedia untuk mengetahui lebih lanjut? Marilah bersama dengan saya di Aroma Terapi Dunia untuk belajar tentang minyak pati, apa yang mereka, bagaimana mereka bekerja, mana yang bekerja terbaik anda. Saya akan menunjukkan kepada anda kedua-dua kegunaan tradisional minyak pati dalam aromaterapi dan juga beberapa cara untuk menggabungkan mereka ke dalam kehidupan harian anda. Saya sendiri menggunakan aromaterapi sehari-hari dalam satu bentuk atau yang lain dan yakin bahawa anda akan menyertai saya sebaik sahaja anda menemui manfaat minyak yang penting dan terapi aroma.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar