Minggu, 08 November 2015

Herba untuk Musim Sejuk dan selesema

Herba untuk Musim Sejuk dan selesema

Apakah herba yang baik untuk musim ini penyakit? Echinacea, disebut ek-boleh-a-sha, adalah johnny di tempat kejadian untuk revving sistem imun anda. Anda ingin memulakan dengan seberapa segera yang anda rasa selsema datang di atas tetapi tidak sebelum. Herba ini boleh mengurangkan masa yang dihabiskan terlantar di atas katil dan boleh mengurangkan keterukan gejala-gejala. Anda boleh mendapatkan Echinacea mana-mana sahaja pada masa kini. Jika anda mengambil cabutan, pakar-pakar mengesyorkan tiga ratus miligram (mg) tiga kali sehari. Jika anda mengambil makanan tambahan herba keseluruhan, mengambil masa satu hingga dua gram tiga kali sehari. Terus mengambil ia selama dua minggu. Mengambil Echinacea secara tetap terlalu lama sebenarnya boleh melemahkan sistem imun anda.

Dengan segala cara, basuh tangan anda dengan kerap semasa musim sejuk dan selesema, terutamanya jika anda berada di sekeliling seseorang yang sudah sakit.

Latihan seberapa kerap yang anda boleh untuk menjaga tubuh anda dalam keadaan baik. Kekal sebagai sihat yang anda boleh dalam musim ini.

Lengan diri anda dengan Selenium juga. Selenium datang dalam pelbagai jenis makanan seperti daging, gandum, beras, dan bijirin yang lain. Selenium adalah sebahagian daripada antioksidan yang membantu melawan jangkitan.

Menyingkirkan mana-mana acuan atau cendawan di rumah anda. Rumah yang lembap menternak acuan dan cendawan dan boleh masuk ke dalam paru-paru anda dan mencetuskan keradangan dalam sistem pernafasan anda meninggalkan anda lebih mudah terdedah kepada selesema dan flu. Jika anda sakit tenat dan mempunyai sistem imun yang lemah, dan tinggal di sekitar acuan dan cendawan, berjumpa dengan doktor anda.

Membunuh virus mungkin semudah minum segelas sejuk teh pada hari musim panas yang panas. Teh hitam (teh biasa) seolah-olah bekerja lebih baik daripada pelbagai hijau.

Walaupun musim selesema kesan kepada semua orang, ia seolah-olah menjadi sangat buruk kepada kanak-kanak dan warga tua. Pada risiko orang boleh menjadi sakit parah atau bahkan mati, jadi sila berhati-hati.

Tekanan menjadikan badan anda bertindak balas secara berbeza kepada selesema. Jika anda di bawah banyak tekanan, ia boleh memberi kesan kepada sistem imun anda supaya ia tidak boleh bertindak balas seperti yang sepatutnya. Cuba Genseng sedikit untuk meningkatkan sistem imun yang goyah.

Mencari jalan untuk menangani kebimbangan anda. St John Wort menenangkan saya ke bawah. Saya mengambil ia dalam bentuk kapsul. Badan anda akan menyukai anda untuk itu. Dengar badan anda, ia adalah seorang yang pintar! Cuba senaman ringan, ia juga membuat anda bahagia. Ia mengangkat semangat anda untuk berjalan-jalan dalam cuaca yang indah. Berhenti dan bau bunga ros, berjemur dalam cahaya matahari yang hangat, rasa angin pada kulit anda, memberi kebenaran untuk menjadi gembira dan yang paling penting, kekal baik diri sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar