Minggu, 08 November 2015

The Home Pemulihan yang Sangat satu Jangkitan saluran kencing

The Home Pemulihan yang Sangat satu Jangkitan saluran kencing

Rawatan rumah menjadi semakin popular untuk kelegaan daripada penyakit tertentu. Kami akan menyediakan anda dengan rawatan rumah atas untuk jangkitan saluran kencing.

Jangkitan saluran kencing (UTI) biasanya disebabkan oleh bakteria seperti Escherichia coli yang biasanya kekal pada usus besar. Saluran kencing adalah sebenarnya terdiri daripada uretra, pundi kencing, buah pinggang dan ureter. Sama seperti sebarang jangkitan lain, UTI perlu dipandang serius kerana ia boleh membawa kepada penyakit serius yang lain dan juga menyebabkan kematian. Kedua-dua jantina daripada semua peringkat umur boleh membangunkan jangkitan ini dengan wanita yang lebih mudah. Pada masa kini, orang ramai semakin bergantung kepada ubat-ubatan apabila berurusan dengan jangkitan tanpa mengambil kira beberapa rawatan rumah yang lebih selamat dan lebih berkesan untuk UTI.

Apabila gejala UTI seperti kerap membuang air kecil lagi menyakitkan berlaku, ia akan menjadi yang terbaik untuk segera mendapatkan nasihat daripada profesional perubatan untuk mencegah kerosakan jangkitan boleh membawa. Walaupun ubat dapat membantu dalam merawat UTI, orang lain mungkin mengalami kesan-kesan buruk ubat-ubatan. Terdapat kencing rawatan rumah jangkitan saluran yang boleh digunakan untuk meringankan ketidakselesaan dan kesakitan yang disebabkan oleh jangkitan. Berikut adalah beberapa remedi rumah untuk UTI.

Minum jumlah yang mencukupi air dan cecair lain

Kajian menunjukkan bahawa pengambilan berat air dan cecair lain kerap, boleh membantu dalam mencuci bakteria seperti E. coli yang bertanggungjawab untuk jangkitan. Jumlah yang cukup cecair dalam badan menjadikannya mustahil bagi patogen untuk mempunyai hubungan yang rapat dengan sel-sel tubuh manusia.

Kerap membuang air kecil

Salah satu kunci utama dalam mengatasi jangkitan kencing adalah dengan menyingkirkan cecair daripada badan kerap. Ini cara, bakteria dan patogen tidak boleh berkumpul di dalam saluran kencing. Pada hakikatnya, pemulihan yang lebih cepat daripada UTI boleh dijangka. Melambatkan kencing amat dilarang untuk mencegah patogen daripada sampai ke pundi kencing yang boleh membawa kepada jangkitan serius yang lain.

Baking Soda dan Berwarna

Penggunaan baking soda semasa bermulanya UTI pasti dapat membantu dalam mencegah manifestasi gejala teruk jangkitan. Satu sudu teh separuh daripada baking soda bercampur dengan 8 auns air membantu dalam mengawal keseimbangan asid-bes air kencing pada tahap terbaik. Setengah sudu teh krim berwarna setiap jam juga boleh membantu untuk melegakan gejala-gejala jangkitan saluran kencing yang teruk.

Cranberries

Sesetengah tumbuh-tumbuhan yang kaya dengan antioksidan menunjukkan faedah berkuasa dalam merawat jangkitan saluran kencing. Jus cranberry dan jus epal mengandungi antioksidan yang mempunyai kuasa maksimum untuk melegakan ketidakselesaan dan kesakitan jangkitan saluran kencing. Jus kranberi menghalang bakteria daripada berpaut ke dalam sel, dengan itu mengurangkan risiko jangkitan pundi kencing. Antioksidan yang terkandung dalam cranberry meningkatkan sistem imun badan dan ia mempunyai sebatian yang membuat saluran kencing tidak baik untuk patogen untuk berkembang maju ke dalam.

Echinacea, Nanas dan Oregon akar anggur

Nanas Bromelain telah terkenal dengan sifat anti-radang dan keberkesanannya dalam memerangi jangkitan saluran kencing. Echinacea dan Oregon anggur akar telah diuji dan terbukti berkesan dalam memerangi jangkitan.

Aromaterapi

Sebuah perpaduan sempurna antara kemenyan, Jintan saru, pokok teh, gaharu dan bergamot boleh disapu terus ke dalam pundi kencing semasa urut. Aromaterapi didakwa berkesan dalam beransur-ansur mengurangkan gejala jangkitan saluran kencing selepas beberapa hari permohonan. Malah, aromaterapi dianggap sebagai salah satu kaedah yang paling berkesan dalam merawat jangkitan pundi kencing.

Meningkatkan Pengambilan Vitamin C

Vitamin C ketara meningkatkan keasidan air kencing yang menjadikannya mustahil untuk bakteria untuk berkembang maju ke dalam. Persekitaran berasid tidak baik untuk bakteria hidup ke dalam ini adalah mengapa ia adalah penting untuk meningkat dengan ketara pengambilan Vitamin C anda. Vitamin C boleh diperolehi daripada buah-buahan sitrus seperti oren dan tembikai.

Makanan Pengelakan

Jika anda didiagnosis dengan jangkitan saluran kencing, makanan seperti coklat, keju, produk tenusu, makanan pedas, alkohol dan kafein harus dielakkan. Minuman berkarbonat seperti soda, bir dan minuman fizz lain harus dielakkan dalam diet anda. Makanan yang mengandungi lemak tinggi diproses, gula diproses, pemanis tiruan, seperti aspartame, dan tepung diproses juga harus dielakkan.

Mampatan panas

A memampatkan panas diletakkan di atas bahagian bawah abdomen juga boleh membantu dalam mengurangkan gejala sakit jangkitan saluran kencing. Selain daripada kesan anti-radang, memampatkan panas mampu mencegah penyebaran jangkitan.

Jika anda mengalami jangkitan saluran kencing, anda mungkin mahu memberikan sebahagian dari ubat rumah untuk jangkitan saluran kencing cuba. Terdapat banyak rawatan rumah lain yang boleh sama membantu seperti yang disediakan dalam artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar